kunnen twee minderjarigen die samen een kindje hebben óók voor kinderbijslag in aanmerking komen?

Toegevoegd na 2 uur:
Ja hoor,ok...:-) M'n vader zei het eigenlijk al.Hij krijgt voor mij kinderbijslag en de ouders van m'n vriendin krijgen voor haar óók + ons zoontje.

Dus in ieder geval allemaal hardstikke bedankt voor de antwoorden ----m'n vader had het al een tijdje geleden gezegd,maar zet het bedrag tóch nog altijd op zijn rekening(als ik 16 wordt,dan wil hij 't wél op mijn rek. doen---

Dus deze vraag open laten staan is nou overbodig geworden,maar thx !! ;-)

Toegevoegd na 2 uur:
Ik laat 'm nog ff open....(moet nou ff gaan leren)
als ik klaar ben,gaat tie d'r uit...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, de tienerouders krijgen kinderbijslag voor hun kind. Ook krijgen de ouders van de tienerouders nog kinderbijslag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt precies (had ik óók kunnen nagaan---- zei m'n vader nog,maar ok.
thx..... ;-)

Andere antwoorden (3)

ja , ook al ben je minderjarig en je hebt een kind gekregen heb je volgens de wet recht op kinderbijslag..
de kinderbijslag is een bijdrage in de vergoeding die ouders maken, en dat is niet aan leeftijd gebonden..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De SVB betaalt aan de moeder van een kind kinderbijslag uit. Nergens heb ik gelezen dat minderjarige moeders hiervan uitgesloten zijn.
Zou nog wel kunnen dat de wettige vertegenwoordiger van de moeder (meestal haar ouders) dan dat bedrag krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er wordt in de wetgeving alleen over de ouders gesproken. Heb geen restrictie voor minderjarige ouders kunnen vinden.