Als er verschillen zijn in percentages criminelen tussen allochtonen en autochtonen, hoe is dat te verklaren?

13 jaar geleden
bamibal
13 jaar geleden
Dat licht eraan wat je onder allochtonen verstaat.

Het beste antwoord

Veel eerste of tweede (en zelfs soms derde) generatie allochtonen hebben het probleem dat ze een minder gewaardeerd diploma hebben. Dit leidt in Nederland tot een minder goede baan. Als je contact met de politie uitzet tegen jaarlijks besteedbaar inkomen krijg je interessante grafiekjes die het door jouw geconcludeerde verband verklaren zouden kunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het aantal misdrijven en overtredingen in een arrondissement wordt bijgehouden en ook de afkomst van mensen is bekend. Als in een bepaald tijdsbestek het aantal misdrijven gepleegd door autochtonen en het aantal misdrijven gepleegd door allochtonen (bijv. in een jaar) bekend is dan kan hier een rekensom op losgelaten worden en dan wordt duidelijk hoeveel autochtonen een misdrijf hebben gepleeg en hoeveel allochtonen datzelfde misdrijf hebben gepleegd. En zo komt men aan deze getallen en kan dus deze stelling worden vrijgegeven.
Hoe het dan komt dat de ene groep meer of minder misdrijven heeft gepleegd heeft te maken met afkomst, opvoeding, armoede, verkeerde vrienden en nog veel meer factoren bijv. werkeloosheid, woont men in een stad of dorp enz., enz.