Waarom is pedofilie bijna uitsluitend populair bij mannen?

Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van een vrouwelijke pedofiel. Wat zorgt ervoor dat bijna uitsluitend mannen zich interesseren in sex met kinderen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.8K

Het beste antwoord

Isabella
Mijn naam is Isabella, ik ben 38 jaar en van beroep docent buitenlandse talen. In tegenstelling tot mijn leeftijd voel ik mij als een kind. Mensen schatten mij meestal zo tussen de 16 en 26. Doordat ik er zo jong uitzie, kom ik makkelijker in contact met kinderen.

Ik ben niet een typische pedo, maar ja, wat is een typische pedo? Er zijn wel een paar karakteristieke eigenschappen voor pedo’s te noemen, maar ieder heeft toch zijn eigen persoonlijkheid. Ik ben trouwens ook niet exclusief pedofiel. Slechts weinig mensen hebben een exclusieve seksuele voorkeur.
Mijn voorkeur gaat uit naar meisjes van tussen de 7 tot 12, maar soms voel ik mij ook aangetrokken tot vrouwen met kinderlijke eigenschappen. Tot nu toe ben ik alleen nog maar verliefd geweest op homomannen en heteroseksuele vrouwen. Daardoor heb ik nog nooit een romantische relatie gehad. Wat betreft de jonge meisjes waartoe ik me voel aangetrokken, ook dat is nog nooit tot een wederzijdse vriendschap gekomen. Dit kwam door omstandigheden of door gebrek aan wederzijdsheid. Ik beoefen turnen op de gymvereniging. Op die manier heb ik veel contact met meisjes. Ik geef niet graag les, want ik vind het vervelend als kinderen mij zien als hun meerdere. Ik wil gelijkwaardig aan hen zijn.
Ik heb geen gebrek aan volwassen vrienden, want ik heb veel mannelijke homofiele vrienden. Ik ben in verschillende landen actief geweest in verschillende homo-organisaties. Twintig Jaar lang heb ik zelfs op internationaal niveau geopereerd. Uiteindelijk ben ik nogal teleurgesteld door een versmalling in het seksuele vrijheidsstreven (pedofilie werd daarbij verworpen) om homoseksualiteit politiek aanvaard te krijgen. Hierdoor houd ik alleen nog maar contact met een paar meer radicale homo-organisaties die nog verdwenen zijn in de wereld.

Ik werd mij op mijn negende bewust van mijn homoseksuele voorkeur doordat ik verliefd werd op een klasgenootje. Vanaf mijn vijfde wist ik al dat ik anders was dan anderen, maar waar dat aan lag? Ik merkte dat mijn omgeving mij probeerde te manipuleren (zoals ook andere kinderen worden gemanipuleerd) door van mij een typische vrouw proberen te maken, een vrouw die make-up draagt, trouwt en kinderen krijgt.

Toegevoegd na 3 minuten:
Dit is niet het complete verhaal,het hele verhaal vind je bij de bron. Het valt niet zo op als vrouwen intensief met kinderen omgaan,maar ze bestaan wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Vrouwelijke pedofielen vallen veel minder op dan mannelijke, omdat de media al jaren lang stereotypeert dat pedofielen alleen mannelijk zijn, en de mythe dat vrouwelijke pedofielen niet bestaan.

Juist door deze seksistische stereotypering, worden mannen onnodig gedemoniseerd, en daardoor zijn ze banger om met kinderen om te gaan.

Tegenwoordig worden er meer vrouwen die minderjarigen sexueel misbruiken opgepakt, maar die krijgen nog steeds een kortere en zachtere straf dan als ze een man zouden zijn.

In Engeland en Amerika bijvoorbeeld is het aantal meldingen van kinderen die door vrouwen seksueel misbruikt waren sterk toegenomen. Dit is mede doordat er meer kinderen de kindertelefoon bellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dikke plus +
flyingcrow
13 jaar geleden
van mij ook
Het komt wel degelijk voor maar waarschijnlijk omdat de lichamelijke impact minder is wordt het het minder in de publiciteit gebracht.
Geestelijk kan het wel grote gevolgen hebben maar is het moeilijker aan de buitenwereld uit te leggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pedofilie is zeker geen volledige mannelijke aangelegenheid maar zijn wel een stuk in de minderheid.Eén van de redenen zal dan ook wel zijn dat de "pakkans" bij vrouwen veel kleiner is aangezien er minder achterdocht is dan tegenover mannen.
Vrouwelijke pedofielen brengen ook minder lichamelijke en /of geestelijke schade toe daar zij geen gebruik maken van hun geslachtsdeel in een staat van erectie zoals mannen wel doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Amerika is zeer regelmatig sprake van pedoseksualiteit. Wat mij opvalt dat als het hetero pedoseksualiteit is, bijvoorbeeld een lerares met een leerling, dat mannen dan zeggen, goh had ik dat in mijn tijd maar meegemaakt, ze zijn dus een beetje jaloers,
als het een homoseksuele pedoseksualiteit is, bijvoorbeeld lerares met leerlinge, dat de meeste mannen dat zelfs een beetje opwindend vinden.
Kortom: je hoort er (daarom) weinig afkeurende en opgewonden verhalen over van mannen en vrouwen reageren sowieso een stuk relaxter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in het boek van John Irving "Tot ik jou vind"komt het wel een paar keer voor dat een jongetje door oudere vrouwen wordt benaderd of echt aangerand.
toch heeft niemand daar kritiek op.