Wat zijn goede tips om te onthouden waar je fiets heb neerzet op een overvol station?

13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger had je van die sleutelhangers enzo die piepen of licht geven als je op een zendertje knijpt. Misschien heb je tegenwoordig ook wat uitgebreidere die veel harder piepen of schijnen, die je op je fiets zou kunnen doen?

Het beste antwoord

Ik maak meestal een foto met mijn mobiele telefoon van de plek, waar ik mijn fiets neerzet. Zorg er dan natuurlijk wel voor dat er herkenningspunten op de foto staan.

Deze methode gebruik ik ook als ik ga stappen. Met een borrel op is het anders soms ook niet makkelijk om de fiets terug te vinden. Geheugen laat je dan soms ook in de steek.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slim (mits je natuurlijk die mogelijkheid hebt).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met 'een borrel op' (zodanig dat 't daardoor moeilijker zou zijn om je fiets te vinden) moet je helemaal niet gaan fietsen.
En dan zeker onder een auto terecht komen - kan die arme automobilist voor de schade opdraaien door ons scheve rechtsstelsel in dezen.
Kimath
13 jaar geleden
dat is wel slim, een foto maken :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Whaah, slim idee :-)
Annswers
13 jaar geleden
Echt goede tip!

Andere antwoorden (8)

Doe er zo'n hoge oranje vlag op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Brr, die dingen haat ik: vaak is het vlaggetje eraf gesleten en zit er alleen nog zo'n zwiepstokkie op een (kinder)fiets, precies op (mijn) ooghoogte...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hoeft 'm er ook alleen op te zetten als je 'm neerzet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plusje tegoed
Schrijf het op of doe er kentekens aan die opvallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop een zadelhoes die jou snel opvalt. Hang er zo'n vreemde bloemenslinger aan.
Dan zie je 'm in elk geval makkelijker in de zee van fietsen.
Anders: opnoteren... 'Links van de grote boom, in de bovenste rij rekken, 3e rek van rechts'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een zadelhoes (te klein) valt niet op in een zee van fietsen, als was ie fel groen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij werkt het, dus +
Tel de rijen en onthoud : vooraan / achteraan. Dan zit je er nooit ver naast. Wel even een "bewust" moment je plekje visualiseren in je hoofd .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op een plek neer zetten wat je kunt herkennen aan bijv. de 1e lantarenpaal van recht. Ook is het handig om het zoveel mogelijk op dezelfde plek neer te zetten. Bij een overvol station nogal moeilijk, maar bijv. altijd rechtsvooraan neerzetten en je fiets opvallens maken met stickers, kleurtjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een oude keycord onder je zadel knopen, of een voor jou herkenbare sticker op je fiets plakken , en voor je hem plaatst, daar zetten bv waar een vuilnis bak staat, of iets dat niet verplaatst word bv een lantaarnpaal..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kent me inmiddels en ik ga voor de mentale 'vertrouwen' aanpak.

Dus ik zeg tegen mezelf: "ik weet waar mijn fiets staat en fiets straks weer vrolijk weg."

Even dat beeld in mijn hoofd vastpakken en ik kan met een gerust hart weggaan.

Het woordje "vrolijk" heeft natuurlijk een hele strakke betekenis. Het betekend dat ik aan het einde van de dag nog vrolijk ben (ondanks de eventuele moeheid en stress). En ik vind mijn fiets direct waardoor ik daardoor ook niet chagrijnig zal worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
Ja dat is ook zo, blijf het nog maar vaak herhalen dan vergeet ik het niet toe te passen in mijn leven!
Ik zet mijn fiets neer en onthoud daarna: Vanaf de weg de eerste rij fietsen, en dan bij de 3de lantaarnpaal in de buurt. Als ik vlakbij ben, herken ik mijn fiets aan de fietstassen.
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
ja maar ik ben wel een vrouw he ;)
Kimath
13 jaar geleden
ik snap niet helemaal wat je bedoeld.
Annswers
13 jaar geleden
Het onthouden van deze 4 punten is heel lastig voor me. Ik zie nu dat jij ook een vrouw bent, oh oh...ik hoop niet dat je je nu beledigd voelt...
Kimath
13 jaar geleden
aha, op die manier :P
Ik heb ook een beetje fotografisch geheugen, dus ik speel eigenlijk vals ;-)