Ja, misschien ben ik een volmaakt actrice, maar ik kan me als het moet/noodzakelijk is ontzettend spontaan opstellen terwijl ik van binnen het er gewoon helemaal niet mee eens ben.... (Klanten paaien heet zoiets geloof ik ook wel)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Nee, dat is een tegenstrijdige opdracht.
14 jaar geleden
Nee, dat is tegenstrijdig. Je kan wel voorwaarden scheppen waarin een persoon zich vrij voelt om spontaan te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit lijkt me een vrij onmogelijke opdracht...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, tot op zekere hoogte kan dat. Volgens mij zijn ook de fatsoensnormen onder adel van vroeger en de gegoede families daar op geschoeid.

Het is een beetje vergelijkbaar met een lach. Als jij een tijd gaat lachen, gewoon nep. Dan na een minuut of zo ben je vanzelf echt aan het lachen. Als je dat maar vaak genoeg doet dan kun je ook dat op commando leren.

Zoiets moet met spontaniteit ook kunnen. Kwestie van jezelf "programmeren". Eerst nep dan na een tijd wordt het echt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan het niet, maar ik zie wel dat andere mensen het wel kunnen. Acteurs zijn er goed in!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, dat Nieuwsgierig Vraagje;

Nee, natuurlijk niet, want op het moment dat iets je wordt opgedragen is er per definitie al geen sprake meer van spontaniteit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dat heb ik op mijn werk geleerd. en dan kon ik het nog menen ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Is in mijn ogen een paradox. Zodra je iets op commando doet, is het per definitie niet spontaan meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, in mijn ogen kan dat. Spontaan zijn is naar mijn mening ongedwongen zijn, jezelf zijn, impulsief zijn. Je zou een spontaan iemand het commando kunnen geven om te acteren. Na een poos zou je die persoon weer de opdracht kunnen geven:"Hou maar op met acteren en wees weer spontaan (wees weer jezelf).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben geen actrice, dus ikzelf val zeker door de mand ^^

Er zijn mensen die op commando kunnen huilen, ook zoiets... Dus voor mezelf is het antwoord nee, maar ik geloof zeker dat het kan. En wel veel meer dan alleen op commando spontaan zijn en huilen. Al ben je nog zo goed hierin, echt is het natuurlijk nooit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De betekenis van spontaan is: onvoorbereid, impulsief, ongedwongen, uit eigen beweging, vanzelf, vrijwillig. Je kan niet op commando iets vrijwillig doen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik dacht eigenlijk van wel.