Als je in een hetero relatie zit en je gaat vreemd met iemand van je eigen geslacht, is dat dan wel echt vreemd gaan?

Of als je in een homorelatie zit en je slaapt een keer met iemand van het tegenovergestelde geslacht?

Ik vind het vreemdgaan, maar anderen hebben wel eens beweerd dat dat mag omdat je vrouw/man nou eenmaal geen pik/kut heeft enzo... :S

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel vragen over vreemdgaan de laatste tijd... :-S
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach, de ene vraag roept de andere op, hè...

Het beste antwoord

Als je in een vaste relatie zit dan houdt dat in dat je (tenzij er onderlinge afspraken zijn gemaakt) trouw bent aan elkaar en met niemand anders intiem bent, van welk geslacht dan ook, punt uit.

De definitie van VanDale lijkt me duidelijk:
vreemd·gaan ging -, i -gegaan seks hebben met een ander dan de vaste partner

Wiki geeft een wat ruimere uitleg, zie bron:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Dat hangt van je bedoelingen af...

Meer kan ik er niet over zeggen...

Toegevoegd op 16-05-2009 13:51:40
Dat is definities afpalen, bepalen en er aan houden, dat is persoonlijk en voor iedereen anders...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, allicht.
Duh.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat vooral om het intiem zijn met iemand anders. Ik vind dit dus ook vreemdgaan. Als je werkelijk met iemand van het andere geslacht dan dat van je partner een (korte) relatie wil hebben, dan moet je zoiets, hoe moeilijk ook, eerst met je partner bespreken. Dat is mijn mening.
Antoni
14 jaar geleden
Vreemd gaan is vreemd gaan...

Maar dit is vragen naar de bekende weg lijkt mij...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat klinkt als een maffe redenering zoals religieuzen die ook wel hebben. Bijv: In de islamitische cultuur is het belangrijk dat meisjes maagd blijven tot het huwelijk, maar een stevig potje anale seks mag dan weer wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is gewoon vreemd gaan. Wie je ook kiest van het geslacht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Hoppafoord;

Is en blijft natuurlijk gewoon vreemdgaan. Stel je voor wat anders het volgende excuus is; als je buiten de relatie een sexuele handeling pleegt die je partner niet wil, is dat dan vreemdgaan? Of als je het doet met een blondje als je eigen partner donkerharig is? Of een dikkerdje terwijl die van jou broodmager is?

Toegevoegd op 16-05-2009 15:47:07
Ha, die Hoppafood,

zonder 'r' dus....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vreemd gaan is vreemd gaan, al kan mijn man niet wachten tot ik hem vertel dat ik het met iemand van het zelfde geslacht heb gedaan hahaha. ach ja mannen.
ik zou het niet eens kunnen, ben te monogaam.

x
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt aan de afspraken met je partner. Weet je partner er niet van en kijk je ook wel uit om het te vertellen omdat je weet dat het verkeerd zou vallen? Dan is het vreemdgaan. Heb je een afspraak met je partner dat seks met iemand van hetzelfde geslacht oké is? Dan is het geen vreemdgaan.

Het is overigens een afspraak die niet ongebruikelijk is. Meestal gaat het dan om de man die het niet erg vindt als zijn vrouw het met een andere vrouw doet (al was het maar vanwege de voorstelling die hij zich ervan kan maken) maar andersom komt het ook voor, dat de vrouw het niet erg vindt als haar biseksuele man ook seks heeft met andere mannen.