Na hoeveel tijd kun je grappen maken over een gebeurtenis waar veel maatschappelijke ophef is over gemaakt?

naar aanleiding van dit filmpje:
http://video.google.nl/videoplay?docid=-6002398504030590570&ei=-7oNSoTaH4WE-Qa28bDUCQ&q=natalee+holloway+diep+in+de+zee&hl=nl

http://www.youtube.com/watch?v=hluB6cg9D58&hl=nl

http://www.youtube.com/watch?v=UuBm0dvIzcc&hl=nl

http://www.miloop.se/film_view.aspx?movie=3395

http://www.metacafe.com/watch/1347552/under_the_floor/

de laatste link is speciaal voor Antwoordman
omdat hij het zo sportief opnam ;)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.6K
AWM
14 jaar geleden
Jij hebt zelf besloten om dit smakeloze filmpje (dat al een jaar op het internet staat) hier onder onze aandacht te brengen. Nog bedankt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
net zoals jij antwoord had gegeven op dit smakeloos filmpje om een puntje mee te smokkelen.
over principes gesproken ;-)

Het beste antwoord

humor en grapjes over pijnlijke onderwerpen kunnen wel helpen om er afstand van te nemen en het te relativeren...

iemand die er veel afstand van heeft, er minder of niet door geraakt is, zal er eerder grapje over kunnen en durven maken, of erover lachen, dan mensen die er dichterbij staan... de laatsten zullen die grapjes dan ook niet als een grap herkennen, laat staan kunnen waarderen, omdat het bij hun alleen de pijn weer opnieuw laat voelen...

ook al is de gebeurtenis al jaren geleden, zolang het de pijn doet herleven, is het nog te vroeg om grapjes te maken, die dan ook als 'ongepast' betiteld zullen worden... dit moment is voor iedereen dus anders...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
whahahaha nee maar serieus man.
ik vond deze vanaf het begin al leuk(toen ze der nog zochten). maar sommige mensen niet.die kroppen teveel emo op weet je. dus ik was benieuwd hoe er nu over gedacht wordt. (+1)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja sorry hoor, ik begrijp dat je de vraag serieus bedoelt, maar ik vermoed dat er niet echt een goed antwoord te geven valt op een dergelijke vraag. Omdat Southpark toevallig wel een antwoord had leek het me op zijn plaats om dat hier aan te halen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1, ik dacht ook meteen aan die aflevering
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha ja dat is wel waar qua vraag en aanbod blink jij er boven uit ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
HAHA +1 dacht precies t zelfde
Nooit, mensen leed is niet grappig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee dat was waar, maar de media aandacht was fenomenaal voor deze ene zaak, omdat pappie en mammie vriendjes van bush waren .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@eltigre, het is trouwens wel een beetje missing white women syndrome dit dacht ik. http://nl.wikipedia.org/wiki/Missing_white_woman_syndrome
Het kan natuurlijk zo gauw je er eentje bedacht hebt. Het was volgens mij binnen 3 kwartier dat ik onlangs de eerste "Even Apeldoorn bellen" tegenkwam.

Niet iedereen zal dit echter even snel waarderen. Sommigen zullen het nooit op prijs stellen.

Het ligt een beetje aan het persoon, zeg maar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja net als toen het bericht verscheen dat hij misschien rechts was zei een gast tegen mij:
hij had een bumper sticker met "ik rem alleen voor wilders!"
maar die heeft ie van een serie op ned 3.
ligt aan de grootte van de ramp:
WOII , 60 jaar: http://www.speld.nl/2009/04/20/woii-had-niet-gehoeven/

Duitse jongen die schoolgenoten vermoord, een week ofzo:
http://www.speld.nl/2009/03/17/duitser-maakt-school-af/

Apeldoorn, ook een weekje:
http://www.speld.nl/2009/05/11/een-vriendelijke-rustige-jongeman/

Uiteindelijk valt of staat het met de kwaliteit van de grap..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hangt ervan af... Soms mag je nog niet na 2000 jaar een grapje maken over de persoon in kwestie...

Meestal na een paar dagen lukt het wel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is niet zoiets als een bepaalde tijd die er overheen moet gaan. Er zullen altijd mensen zijn die zich storen aan dit soort grapjes en er zullen altijd mensen zijn die dit soort grapjes nodig hebben, als soortement van relativeren, van het vinden van een manier om door te gaan.
Uit onderstaande bron vond ik de volgende tekst:
"Wat is humor dan wel? Hij is niets anders dan op een gevatte wijze de werkelijkheid om ons heen relativeren. "

http://www.refdag.nl/artikel/1295784/Humor+relativeert+werkelijkheid.html

Elders vond ik de volgende quote die ik ook goed vind opgaan:
In de relativering heeft echte humor altijd het aspect van loslaten.

http://www.advaitacentrum.nl/03_Spirituele_Weg/Brieven/41_humor.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tot de doden zijn begraven (of wat dan ook) lijkt me in elk geval voor de nabestaanden het meest respectvol.

Daarna mag het wat mij betreft. Als de grap maar geen boodschap of ondertoon van haat of leedvermaak dient.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vind het nooit kunnen, kijk die van harry potter vind ik wel leuk, ook als balkenende er had gestaan, maar er zijn nou eenmaal grenzen.
ik vind het dus nooit gepast er een grap over te maken.
x
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
humor helpt mij om verschrikkelijke zaken enigzins te kunnen relativeren en om het een plek te kunnen geven. dus van mij zul dat soort grappen al vrij snel horen (vaak dezelfde dag nog). ik let natuurlijk wel op in welk gezeldschap ik dat soort grappen maak. natuurlijk wil ik niemand kwetsen met mijn manier van verwerken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee zeer zeker niet
Je mag direct grappen maken hoor! Of het ook gewaardeerd word is een ander verhaal.