Wat is het tegenovergestelde van kaaskop en valt dit wel onder discriminatie?

Nav van Stevebravo zijn vraag:

http://www.goeievraag.nl/vraag/kaaskop-zegt-valt-discriminatie.92973#509687

13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Geen enkel woord dat je tegen iemand zegt, valt onder discriminatie. Het is slechts schelden, denigrerend praten, meer niet.

Discriminatie is het maken van maatschappelijk of juridisch onderscheid gebaseerd op verschillende kenmerken, zoals geloof, ras, afkomst, taal, seksuele geaardheid, leeftijd, handicap, etc. Dat red je niet met woorden, daar moet je daden bijvoegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

beleghoofd

Toegevoegd na 2 minuten:
vind het geen discriminatie tenzij iemand er minder leuke gevoelens bij krijgt kan het inderdaad een discriminatie zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vanuit Nederlanders gezien, is het tegengestelde: allochtoon, of buitenlander
13 jaar geleden
moorkop! discriminatie vind ik het pas als je bewust kwetsend tegen iemand gebruikt. .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kopkaas misschien?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het tegenovergestelde van kaaskop lijkt me Tenenkaas en dat is niet echt discriminerend (alleen maar lastig als je het hebt)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou zeggen roetmopwant dat ben ik zelf en t voelt lekker

Toegevoegd na 51 seconden:
roetmop want