Waarom vindt het uitgaansleven voor een groot deel 's nachts plaats? Hoe is dat zo gegroeid?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (5)

Dat komt omdat mensen overdag werken of studeren. Veel mensen vinden het prettig om te ontspannen na het werk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het uitgaansleven vind over het algemeen in het weekende plaats, na een week werken, studeren ..hebben mensen behoefte aan ontspanning..sommige hebben een uitgaansleven overdag, door te gaan winkelen in een andere stad , en anderen kiezen ervoor om de avond en nacht door te brengen in het uitgaansleven..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uitgaanstijd is "extra tijd" . Overdag werk je, studeer je, doe je boodschappen, maak je schoon. Dit zijn over het algemeen niet dingen die je in de avond kan doen. (uitzonderingen daargelaten)

De tijd die je uitgaat, is tijd waarin je normaal gesproken toch niet zoveel bijzonders doet (tv kijken, slapen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het 's nachts donker is. En dan valt er in de discotheken geen licht naar binnen. Een disco is een verlichte ruimte is niet leuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het uitgaansleven vindt na het werk plaats. In het verleden begon het uitgaansleven vroeger dan nu (en hield het ook eerder op). Dat het qua tijd is verschoven, komt (denk ik) doordat het (vanwege drankgebruik) later op de avond gezelliger werd en dat mensen toen dachten, dan kom ik pas als het gezellig wordt.
In Laos bijvoorbeeld sluiten de discotheken om 2200u en de nachtclubs om 2400u.