Hoe gaat de politie te werk bij een vermissing zoals nu bij de 7 jarige Kaylee Geertsma?

http://www.nu.nl/binnenland/2339147/amber-alert-zevenjarige-kaylee.html

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Ze geven als eerste een Amber Alert uit, zoals de link die jij nu hebt gepost.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn eerste vraag over waar dat meisje is werd meteen verwijdert. Verbazingwekkend. Twee gv-ers waren er als de kippen bij de vraag als ongewenst aan te melden en binnen 3 minuten was de vraag weg. Geeft je te denken.... Maar goed, nu aangepast, hadden ze ook kunnen doen.
Kimath
13 jaar geleden
De vraag werd verwijderd omdat deze volgens de richtlijnen van deze wbsite niet is toegestaan. http://www.goeievraag.nl/help/richtlijnen Ik snap dat je wilt helpen, en het is inderdaad ernstig dat dat meisje vermist is, maar dat is de reden dat je eerdere vraag van de site is gehaald.

Het beste antwoord

Bij een vermissing van een kind onder de 12 jaar komt de politie meteen in actie. Dit is namelijk een categorie 1 vermissing (meest ernstig)
Er zal meteen onderzoek worden gedaan, buren, vriendinnetjes, school. Wie heeft wat gezien. Wat zijn plaatsen waar het kind graag komt e.d.
Zo snel mogelijk wordt er een amber alert gedaan. Dit moet echter via het KLPD en is niet in een minuutje geregeld.
De familie krijgt als het goed is een familierechercheur toegewezen. Dat is dan 1 gespecialiceerde rechercheur die contactpersoon is voor de familie en de familie begeleid.

Helaas is er niet heel veel te onderzoeken als er geen aanknopingspunten zijn. De politie is dus afhankelijk van het publiek. Het zal zo veel mogelijk in het nieuws komen om het publiek wakker te schudden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Allereerst geven ze een amber alert uit. Daarnaast zullen ze wel een grondig buurtonderzoek houden, waar is ze het laatst geweest, wie heeft ze gesproken etc.