Wat kan je het beste doen je als iemand maar blijft praten ?

Hoe ademen ze trouwens!

Ik zoek wel een nette manier trouwens.

Toegevoegd na 1 uur:
En als je via de telefoon bezig bent?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

Mag ik je even onderbreken...of: kees, ik ga je onderbreken...
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Zodra diegene ademhaalt (ja dat doen ze ;-)) breek je in in het gesprek en neem je het gesprek over. Niet teveel aandacht geven aan de prater, dan stimuleer je alleen maar om nog meer te praten. Zeg: ik merk dat je graag veel wilt vertellen, zullen we dat een andere keer doen als ik me beter kan concentreren? Ik kan het nu allemaal niet verwerken. Bijvoorbeeld.
Succes, het is moeilijk en als iemand zo is verander je er niet zoveel aan denk ik.
Je kunt alleen jezelf hierin veranderen en keuzes maken.
Als je niet zo assertief bent dan wil het wel helpen om daar aan te werken of gewoon wat meer de aandacht op jezelf te richten in een gesprek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt heel subtiel een vinger opsteken, de 'dader' is heel even van zijn/haar stuk om dat gebaar te interpreteren en dat is het moment om in het gesprek in te breken.

Je kunt dan met een geintje beginnen door te zeggen "neem jij even een teug adem, dan pak ik die tijd om ook (let op dat 'ook') een paar woorden aan het gesprek toe te voegen.
13 jaar geleden
mensen die maar lopen te rattelen, daar kom je niet makkelijk tussen, ademen lijken ze niet te doen, en als ze het doen nemen ze een hap lucht en beppen weer verder, mijn oplossing ..mag ik even onderbreken.. heb je zin in koffie.. meestal helpt het wel en terwijl je koffie zet vertel je jou verhaal...als dat lukt..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zet wat te drinken voor hem/haar neus en wacht tot degene een slok neemt ,dan pak jij je kans .
dit werkt niet door een telefoon.
bij een telefoongesprek moet je gewoon niet antwoorden tot degene vraagt ,ben je er nog.en dan begin jij .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij een telefoongesprek gewoon verbreken. Als degene terugbelt kan je hem vertellen dat je er geen woord tussen kreeg en zo de aandacht hebt getrokken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat ze praten, wellicht wil de persoon zijn verhaal kwijt en het met je delen.Geef je luisterend oor een goeie oefening trouwens want er wordt te weinig naar elkaar geluisterd.
Als je er echt klaar mee bent, dan onderbreken en afspraak maken voor volgende keer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als dit mij overkomt en ik niets aan dat gesprek
heb zet ik de hoorn naast mij neer .

als ze vraagt ""ben je er nog""? zeg ik ja natuurlijk.
zo simpel.
dat doe ik als straf want ze moet weten dat ik ook aan het woord wil
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beleefd ongeïnteresseerd zijn. Niet verbaal reageren met 'oh', 'echt?' of 'tjonge!' en zo weinig mogelijk lichamelijk reageren. Heel af en toe glimlachen, af en toe een wenkbrauw optrekken, maar de spreker wel vriendelijk blijven aankijken.
Kortom: vooral niet aanmoedigen, want dat doe je, onbewust, bijna altijd - en bij veelpraters is dat natuurlijk koren op de molen. Maar een houding van 'praat maar raak' (in het beleefde, nogmaals) werpt hen terug op zichzelf, en dat willen ze nou net niet. Ze willen je aandacht.
Niet te veel geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je gilt even heel hard.Dan schrikken ze en vragen wat er scheelt.Je zegt dan: Mijn arme oren en mijn hoofd houden het niet meer, wil je eens ophouden met dat geratel. Het werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zeggen dat je misschien een andere telefoontje tussendoor krijgt, maar even verder op je reactie van de reactie van robm. Waarin je zegt dat het om klanten gaat en dat je bij een telefoonhelpdesk werkt. Dat is niet aangegeven in je vraag ik dacht dat het ging om een kennis of een vriend. dus die is dan niet duidelijk gesteld. Vind overigens de reactie van Robm wel slecht gewoon verbreken dat kan je je baan kosten. je zou kunnen zeggen sorry mevrouw maar er zit een andere klant aan de tel te wachten of ik krijg een tweede gesprek

Toegevoegd na 47 minuten:
of sorry meneer natuurlijk