Kan het aantal mensen dat een begrafenis gaat bezoeken ingeschat worden? Gebeurt het wel eens dat de ruimte te klein is?

(uitgezonders besloten begrafenis)

Dat lijkt mij erg moeilijk namelijk in de praktijk.

13 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Ja het gebeurt voornamelijk bij jongere mensen dat de ruimte te klein is. Die gaat naar werk, clubs en dergelijke en dan komen ook nog eens alle kinderen uit de klas van de kinderen van de overledene e.d. Ik heb wel eens buiten gestaan voor het gebouw. Daar hingen dan wel speakers zodat je het kon volgen en het was gelukkig mooi weer maar daar was de ruimte zeker te klein.
En inschatting gaat wel gedeeltelijk maar van werk en clubs weet je nooit zeker hoeveel mensen er komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
ja, ik denk dat we kunnen concluderen dat het steeds moeilijker is om het in te schatten.

Andere antwoorden (4)

jazeker. aan de hand daarvan stuur je kaarten
en soms is de plechtigheidsplaats idd te klein.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, heb ik een aantal keren meegemaakt. Het gevolg is dat er mensen moeten staan, of er echt niet meer bij kunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De begrafenisondernemer heeft daar vaak behoorlijk goed kijk op,net zoals dat bij een trouwfeest ook goed geschat kan worden. Als de overledene echter lid is van enkele clubs, en er per club 1 kaart gestuurd wordt, en het hele koor, de hele voetbalclub en de biljartvereniging komt opdraven, ja dan kunnen er wel eens plakjes cake te kort zijn (maar meestal is er dat wel genoeg in voorraad achter de schermen)
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
Op welke basis krijgt de begravenisondernemer daar kijk op in een korte tijd? Je kunt het niet vergelijken met een trouwfeest; mensen moeten dan vaak aangeven of ze komen, de periode van aankondiging is bijna 3 maanden groter en dan mogen ongenodigden ook niet komen.
anneliez
13 jaar geleden
Op basis van ervaring: zoveel kaarten verstuurd, dan rekent men een bepaald %age dat komt, veel kaarten aan singles geeft n ander respons dan kaarten aan partners. Verder de leeftijd van de overledene en zijn sociale status worden ook meegeteld in het aantal stoelen dat klaargezet moet worden. + nog een %age dat de krant gelezen heeft (als daar ook een advertentie heeft gestaan).
Dat alles bijelkaar dus
ja dat gebeurt, kort geleden is mijn vader gecremeerd, er waren 125 kaarten verstuurd en er waren 190 mensen aanwezig dus...er moesten mensen aan de zijkanten staan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
maar het aantal kaarten zijn toch niet het aantal mensen; gezinnen, stellen etc krijgen 1 kaart per adres toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn vader was een veteraan en die veteranen die nog in leven zijn kwamen ook zelfs een uit canada
Annswers
13 jaar geleden
Je zal wel heel trots geweest zijn op je vader en vereerd dat er veteranen uit canada kwamen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat doen veteranen ..
oud strijders ..
mijn vader heeft zelf in de erehaag gestaan langs de weg bij de begrafenis van prins Claus en prins Bernard