Heeft de daad van een gevangene invloed op het aanzien binnen de gevangenis?

Toegevoegd na 52 minuten:
Weten ze van elkaar wat de daden zijn of is dit aan de persoon zelf?

13 jaar geleden

Het beste antwoord

Wat ik wel eens heb gehoord/gelezen:
Mensen die een roofoverval hebben gepleegd of diefstal van dure kunst oid staan bijna bovenaan. Zeg maar the men with the plan.
Drugsbaronnen staan uiteraard ook zeer hoog, omdat ze met het geld macht hebben en de drugsgebruikende gevangenen afhankelijk zijn van ze. Daarna moordenaars. En inderdaad onderaan zedendelinquenten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ja zeker weten, kinderverkrachters en pedofielen worden door de andere gedetineerden met de nek aangekeken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een dealer zal met meer aanzien worden bekeken dan een kindermoordenaar
ook in de gevangenis zitten ouders van kinderen..dus een kindermoordenaar of verkrachter kan beter over zijn daden zwijgen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En wie zwijgt over waarom ie zit is verdacht. Daarnaast willen in dit soort gevallen bewakers nog weleens iets lekken... En soms valt iemand dan zomaar ineens van de bovenste verdieping af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja precies
In zekere mate wel. Maar dan vooral met het feit dat kinder-misdadigers(pedo's & verkrachters), met de nek worden aangekeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als aanvulling op bovenstaande:
Witteboordencriminelen staan dan weer hoog in aanzien over het algemeen
(fraudezaken e.d.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, als je een zwaargewicht in de criminaliteit bent, bv een drugsbaron of een vastgoedfraudeur, sta je bij je medegevangenen in hoog aanzien. Als ze weten dat je een oud vrouwtje met geweld van haar AOWtje hebt beroofd of een kinderverkrachter/moordenaar bent, ben je in de bajes je leven niet zeker. Er is zelfs een geval bekend van een kindermoordenaar die tijdens het werk in brand gestoken is. De man die links van hem stond morste per ongeluk een beetje benzine en die van rechts had toevallig net een snijbrander in zijn hand. Tja, een ongeluk zit in een klein hoekje, hè.

Toegevoegd na 10 uur:
Op de één of andere manier komen je medegevangenen toch altijd te weten wat je hebt uitgespookt. Waarschijnlijk via illegale kanalen, of bewakers die hun neus voorbijkletsen of zoiets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi ik weet uit ervaring dat daar wel degelijk onderschijt
in is je kan er van op aan dat als je aan kinderen heb gezeten
of vrouwen mishandeld of verkracht dan ga je een slechte
tijd tegemoet en ze komen er zeker achter want als je er al
geheimzinnig over doet waar je vast voor zit en bewakers
vertelen het ook wel hoor als ze echt iets vies hebben gedaan
dan word het bij 1 van de jongens in hun oor gefluisterd
en dat gaat dan als een loopent vuurtje
dus de daat heeft zeker te maken met het reespekt
en aanzien.
ik hoop dat je hier wat aan had. groetjes