Wat voor soort mensen is actief op GV?

Ik vroeg me af: Wie zijn jullie? En denken jullie dat er een bepaald type 'mens' actief is op GV? Wie is de typische GV-er?

Ik kwam hierop doordat iemand zei dat 'mensen die veel op forums e.d. actief zijn geen sociaal leven hebben'. Natuurlijk is dit een ongenuanceerde opmerking, maar toch ben ik aan het denken gezet. Vandaar deze vraag.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (7)

De Homo Sapien voornamelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben een hele vrolijke, opgewekte, positieve, sociale GV-er die deze site bij toeval ontdekt heeft en het leuk vind wat gedachten en meningen te delen en zo nu en dan wat vragen te stellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben geen type, denk ik. Iedereen 'ervaart' mij weer anders, dus ik heb geen idee wat voor type persoon ik ben. Maar los daarvan:
Ik denk dat er allerlei verschillende soorten mensen aanwezig zijn. Net zoals op forums (fora?), net zoals in de trein, en overal.
Er zullen vast wel mensen tussen zitten die geen sociaal leven hebben, maar ook mensen die het gewoon doen voor de lol. Mensen die hier zijn voor het stellen van vragen, voor het lezen van meningen van anderen, of omdat ze puntengeil zijn geworden en niet meer kunnen stoppen met GV. Of mensen die een leuke tijdsbesteding hebben gevonden, en er wellicht ook nog anderen mee helpen, of...

Ik vind trouwens die opmerking van die persoon inderdaad wat ongenuanceerd en ondoordacht. Ik ben actief op 2 forums/fora, allebei omdat ik daar in contact kan komen met ervaringsdeskundigen wat betreft ziektes. Op een andere manier kom ik dat niet. Ik denk dat de meeste mensen op forums/fora zitten omdat ze in contact willen komen met ervaringsdeskundigen of ingelezen amateurs of andere mensen die hun hobby/ziekte/huisdier/watdanook delen. Alleen forums met een titel richting 'Ik ben zo alleen, ik heb geen vrienden-forum' zal gevuld zijn met mensen met een leeg sociaal leven, maar verder niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zijn vooral leergierige mensen, tikje eigenzinnig, vaak eigenwijs, soms pietlutten, andermansfoutenzoekers, loltrappers, tijdover mensen, nieuwsgierige mensen, verveelmeanderskapot mensen, contactzoekers, wetennietwatanderstedoen mensen, en veel, heel veel mensen die kennis willen delen met anderen en benieuwd zijn hoe anderen daar over denken met als uitgangspunt hun kennis vergroten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie mezelf wel in sommige dingen +1
Via diverse vragen op deze website is al deels een antwoord gegeven op jouw vraag.

Deze bijvoorbeeld:

http://www.goeievraag.nl/vraag/.5184

http://www.goeievraag.nl/vraag/internet-gelukkig-helaas-afspiegeling-maatschappij.5183

http://www.goeievraag.nl/vraag/beroep.550

http://www.goeievraag.nl/vraag/oud-gemiddelde-bezoeker-goeievraag.5505

http://www.goeievraag.nl/vraag/verhouding-mannen-vrouwen-goeievraag.3648

http://www.goeievraag.nl/vraag/ergens-gebruikerslijst-goeie-vraag.358

Zoals je zal begrijpen, is een deel van de antwoorden op de gestelde vragen gebaseerd op vermoedens, gevoel en gissingen van de gebruikers, omdat de juiste en volledige informatie (voor de gebruikers) niet beschikbaar is.
Antoni
14 jaar geleden
Even over mijzelf: Ik ben een saaie, intelligente getrouwde internetter met een sociaal leven die toevallig GV heeft ontdekt en het concept zo leuk vond dat ik ben blijven hangen. :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik een aantal van de antwoorden bekijk dan krijg ik de indruk dat het veel IT-ers zijn.
Wel hartstikke handig als je iets wil weten. Alleen weten ze niet allemaal even veel en geven ze domme antwoorden. Ze lezen de vragen slecht en de antwoorden worden vaak niet gelezen en staan er dus dubbel.
Er zit altijd wat tussen dat te gebruiken is. Daar gaat het mij om.