Hoe komt het dat vandaag de dag, jongeren zich zo ontzettend vervelen?

Waar komt het vandaan? Wat is er aan te doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag is al eens eerder langs gekomen.
Ik deel jouw mening helemaal niet, heb zelf drie puber zoons met een grote vrienden groep en het woord vervelen valt hier echt nooit.

Het beste antwoord

Te weinig plichten en teveel keus. Dan is er niks dat je echt moet doen of af moet hebben (wat je dan weer het bevredigende gevoel geeft die klus geklaard te hebben), en teveel leuke nutteloze dingen om uit te kiezen die die bevrediging niet of nauwelijks opleveren. Daar wordt je buitengewoon lamlendig en balorig van. Tenminste, ik vroeger wel.

Het enige dat je er aan kunt doen is jongeren meer plichten geven en minder vrije tijd. Maarja, ik denk toch niet dat daar veel mensen om zouden zitten te springen. Jongeren met een baantje overigens, evenals jongeren die zich heel serieus met hun school bezig houden vervelen zich beduidend minder
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

deze vraag is eerder gesteld en beantwoord zie ik net.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jongeren hebben tegenwoordig heel veel keus dingen te doen.
Maar kunnen dan niet kiezen of hebben nergens zin in.
Zo gaan ze zich vervelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat hun ouders hun aan hun lot overlaten.
Er is geen opvoeding meer.
JOngens, pa en ma gaan werken, hier is de huissleutel en zoek het maar uit.
Ze hebben sturing, advies, luisterend oor etc etc nodig.
Zul je zien wanneer ze dit krijgen, ze zich ook niet meer vervelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jongeren van nu zijn enorm verwend. Ze kunnen zich op materieel gebied veel veroorloven (mobieltjes, computers, dure kleding, vakanties naar verre landen etc.). Ze hebben onbeperkt toegang tot allerlei media, van televisie tot internet. Ze hebben ouders die hen geen strobreed in de weg leggen, die het wel prima vinden dat zoon- of dochterlief na de middelbare school niet op kamers gaat maar bij paps en mams blijft wonen. Ze leven in een van de rijkste en veiligste landen ter wereld, waar je in de supermarkt de keuze hebt uit vijftig soorten broodbeleg en twintig soorten frisdrank. Een land waar shoppen en tv kijken de voornaamste vrijetijdsbesteding zijn. Jongeren leven hier te midden van enorme overvloed en luxe en vinden dat niet meer dan vanzelfsprekend. Daar kun je heel blasé van worden. Want als je alles hebt, waarom zou je je dan nog inspannen voor iets? Waarom zou je je creativiteit gebruiken? Hoe kun je dan eigenlijk nog geprikkeld en geïnspireerd raken? En als de keuzemogelijkheden eindeloos zijn...wat moet je dan kiezen? Zoiets kan heel verlammend werken.

Ik breng het enigszins gechargeerd, maar ik denk dat er wel een kern van waarheid in zit dat jongeren zich zo vaak vervelen omdat ze gewoon te veel hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om het kort te zeggen ze hebben geen levensdoel ze hebben niet iets waar ze naar streven en willen waarmaken het is alleen maar genieten en uitgaan de meeste dan daarom vervelen de meeste zich als het uitgaan vervelend wordt.