Hoe komt het dat een chinees anders loopt dan een europeaan?

Ik reed vanmiddag in de auto en zag in de verte een mannetje lopen, aan zijn stijl te zien dacht ik meteen "dat is een chinees".

Die hebben zo'n typisch loopje, kleine snelle pasjes. (en vaak kromme beentjes).
Deze vraag is er niet om iemand te discrimineren, maar het valt me gewoon op.

Je zou eerder denken dat ieder een eigen lichaamshouding (looppas) heeft.
Maar chinezen die ik "ken" (van een restaurant) hebben allemaal dat loopje.

Eigenlijk wel grappig, hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Ha, die Lee;

Ik denk dat dit niet op Chinezen als zodanig van toepassing is, maar eerder op Aziaten met een kleine lichaamsbouw. Die bouw, samen met de enigszins nederige houding die je vaak bij deze mensen ziet, zijn volgens mij de oorzaken van dat loopje. Grotere Aziaten met een meer westerse houding zul je waarschijnlijk minder snel aan hun manier van lopen herkennen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Hij loopt zo, omdat hij denkt dat hij gewoon loopt. Hij vindt jouw loop eigenaardig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In verhouding zijn de benen korter in vergelijking met de romp.
13 jaar geleden
Dat heeft hij zo geleerd bij het serveren van gerechte aan ons, verwende en ongeduldige westerlingen.
A propos, ben je zelf ook van de chinese, gezien je naam?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om te weten waarom een chinees een bepaalde lichaamstaal spreekt zullen we ons moeten verdiepen in de chinese geschiedenis, deze mensen hebben een geschiedenis onder Mao, ofwel het zogenoemde communisme, waarin het haast niet mogelijk was jezelf te zijn