Hoe reageer je op iemand die jouw wel kent, maar je deze persoon niet meer (her)kent?

In mijn geval ging het om een e-mail van iemand die mij nog wel ergens van kent, maar waarbij ik de naam gewoon nergens kan plaatsen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Zoek eerst eens met Google, Hyves of LinkedIn of je de naam terug kunt vinden. Misschien dat je door die info een lampje gaat branden. Anders uitkijken dat het geen spam is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Facebook kan ook een goede zijn.

Andere antwoorden (4)

gewoon eerlijk zeggen dat de naam je niet meer bekent voorkomt en even doorvragen waar hij/zij je dan wel van kent
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dat wel eens in een gesprek gehad en ik zocht dus naar aanknopingspunten die ik niet vond.
Toen zei ik: Help me even op weg want ik weet dat ik je ergens van ken, maar kan je gewoon even niet plaatsen waarvan! Gaat altijd goed want mensen willen je helpen en jouw en hen afgaan besparen. Meestal gaat er dan wel een lampje branden en zo niet, en het is per mail, dan vraag je gewoon om een foto op te sturen van de tijd dat je elkaar hebt gekend. Kan die persoon dat niet dan is het misschien een smoes en heeft die persoon andere bedoelingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Top antwoord :)
Kimath
13 jaar geleden
Dat is een goeie tip! :D
Ik zou eerlikj zijn en zoiets mailen als 'Help me even op weg want ik weet dat ik je ken maar ik kan me echt niet meer herinneren waar we elkaar van kennen.' De meeste mensen zijn best vergevingsgezind wat dat betreft. Gelukkig maar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben laf en durf niet te vragen 'wie bent u'. Ik praat gewoon mee :).
Tenminste IRL. Via email heb ik 't nog niet meegemaakt - maar ik bewaar al mijn mail, dus kan ik altijd terugzoeken wie wie ook alweer was.