Vandaag lees ik dat er trampersoneel is afgetuigd. Wat bezielt dit soort mensen om zoiets te doen?

Gaan we als maatschappij er op achteruit? Waarom doen mensen zoiets? Ik kan me haast niet voorstellen dat ik zoiets zou doen. Hoe komen deze mensen dan wel zo ver? En moeten we deze mensen flink straffen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik denk niet dat de maatschappij achteruit gaat. Het lijkt mij wel dat de maatschappij tegenwoordig meer vraagt van mensen.
Je moet tegenwoordig meer je eigen broek ophouden terwijl nederland vroeger veel toleranter en meer een verzorgingsstaat was. Ik denk dat sommige mensen het daar wel moeilijk mee kunnen hebben en flink gestresst van kunnen worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben niet voor flink straffen van deze mensen. Dat heeft een averechts effect.
Dit soort acties komen juist allemaal voort uit een laag gevoel van eigenwaarde (low selfesteem).
Dus niet straffen maar inlichten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inlichten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja , dat zou bijvoorbeeld kunnen door in elke gevangeniscel in nederland een boekenplankje te hebben met echt goeie boeken.

Andere antwoorden (2)

Een ander aspect wat totaal niet ter sprake komt in dit soort discussies is uitlokking...
Een buschauffeur kan ook net voor de neus van een passagier wegrijden en dan is de hedendaagse mens in de hedendaagse samenleving er wel een die dan iets doet... En ik keur op geen enkele wijze agressie goed, maar dan ook van de chauffeur niet én van de passagiers niet... Maar het aspect van uitlokking moet je niet onderschatten...
Meestal is er in de ogen van de agressor een gevoel van machteloosheid, een van uitlokking, dat zou kunnen verklaren waarom zoveel voorvallen in het nieuws komen, ook al omdat het een pijnpunt-issue gemaakt wordt door de media... Want dan is dat weer het zoveelste bewijs dat de maatschappij niet deugt en dan verkoopt zo´n krant of tv-programma weer... Dat willen de mensen zien momenteel...
Het gaat niet achteruit met de samenleving, het gaat steeds beter, steeds meer mulitcultureel en steeds meer begrip... Maar dat hebben een paar individuen nog niet in de gaten, maar dat komt wel, niet te veel accent en nadruk op leggen, komt allemaal goed...
Wij komen hier wel doorheen, een griepje lossen we ook wel op... Positief blijven...

vandaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Frustratie, kort lontje, gebrek aan zelfbeheersing. Het lijkt me duidelijk dat zo'n persoon een flinke straf verdient.