Wat is een andere manier om te vragen; 'bel ik gelegen?' Hoe doen andere mensen dat of kun je dit zo kort mogelijk houden?

Het gaat er dus om dat je weet of iemand tijd heeft om je verhaal aan te horen.

13 jaar geleden
47.5K

Het beste antwoord

13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kort en duidelijk. +
sterredag
13 jaar geleden
Zo doe ik het ook, als ik vermoed dat het wel eens ongelegen kan zijn. En als het mensen zijn die me wat dichter bij me liggen, vraag ik vaak wat ben je aan het doen, dan merk je het vanzelf aan dat antwoord.
Annswers
13 jaar geleden
Dit is het beste antwoord, omdat dat ik dat nu gebruik!

Andere antwoorden (11)

Ik vraag gewoon: 'Komt het uit', of 'Heb je even tijd'.
Dan kun je aan de reactie wel afmeten of je wel of niet op dat moment uitgebreid kunt spuien, bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Komt het nu uit of zal ik later even terugbellen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je een momentje voor me?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt eraan wie ik bel,
als het fam of goeie vrienden zijn vraag ik gewoon wat ze aan het doen zijn en of ze even tijd hebben om met me te praten. als ze ergens mee bezig zijn gewoon snel zeggen wat je zeggen wou en later wel een keer uitgebreid kletsen.

als je anderen moet bellen die je niet geel goed kent gewoon even vragen of het uitkomt.
13 jaar geleden
Ha, die Annswers;

Ik vind je eigen formulering eigenlijk al erg netjes en duidelijk. Nix meer aan doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb met mijn vrienden afgesproken dat we eerlijk zeggen als het gesprek gelegen komt
ik heb een kennis die in mijn bijzijn altijd liep te mopperen terwijl ze dat ongelegen gesprek voerde
dat vond ik gemeen
vandaar dat ik op het idee kwam om netjes aan te geven
hoe of wat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Komt het gelegen dat ik je nu bel ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je even.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wil graag een verhaal aan je kwijt en vraag je of dit nu gelegen komt? Zo niet, wanneer zou dat even kunnen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vraag altijd het je het druk, komt het gelegen dat ik bel of heb je even tijd?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind niet dat je hoeft uit te leggen waarom je geen tijd hebt. Wat jij op dat moment even belangrijker vindt, is jouw keus. Gewoon melden: "Mag ik je later, morgen even terugbellen, het komt nu even niet uit" of "Ik heb nu niet de tijd en aandacht voor je die je verdient, ik bel je x terug".
Als je een dierbare aan de lijn hebt, zou ik vragen: "Als het kort kan, dan heb ik heel even voor je en anders bel ik je graag terug als ik meer tijd voor je heb."
Gewoon eerlijk zijn zonder uitleg te geven waarom je nu even niet kan. je hoeft namelijk geen verantwoording af te leggen.

Wat ik tegenwoordig doe is niet opnemen als ik geen tijd heb. Het is even wennen want ik ben een nieuwsgierig mens maar is wel heel bevrijdend als je echt even wat anders wilt doen of afmaken.