Waarom zijn mensen in het midden-oosten zo streng??

met streng bedoel ik dat meisjes niet met jongens mogen praten of uitgaan en dat ze alleen moeten doen wat hun vader zegt..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Het is de combinatie van het Islamitische geloof en de macho mannencultuur.

Binnen de Islam hoort een vrouw zich zo kuis mogelijk te gedragen. De cultuur, die vaak nog veel sterker is dan religie, doet daar nog een schepje bovenop.

Doorgaans bepalen mannen de regels in het midden oosten. De bevolking bezit ook een temperamentvol karakter. Macht binnen deze cultuur is ook erg sterk. Daarbij komen nog eens eer en trots om de hoek kijken.
Al met al voldoende ingrediënten om vrouwen/meisjes kort te houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Heeft te maken met geloof en cultuur. Cultuur is iets dat door de eeuwen heen ontstaat. De precieze oorsprong is vaak dan niet meer aan te wijzen.
13 jaar geleden
Ha, die Nina14;

Midden-oostelijke maatschappijen hebben een heel andere culturele ontwikkeling doorgemaakt dan westerse. Bij ons was het honderd jaar geleden ook niet zo gek veel anders, dus ik denk dat ook de culturen daar nog heel wat te wachten staat op dit gebied.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt aan hun ''cultuur'' of ''geloof'' de ene zijn strenger dan de andere...tja...