Waarom worden krullen als aan mooi ervaren?

Terwijl de personen zelf liever geen krullen, heb zelf ook krullen maar ik wil liever weer naar mijn stijle haar van vroeger terug

Toegevoegd na 17 minuten:
Ik had er inderdaad nog vaak tussen willen plaatsen mijn excuses

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf geef ik met mijn steile haar de voorkeur aan een stijlvol kapsel. Steil jaar met stijl dus.

Antwoorden (4)

krullen worden niet altijd als mooi ervaren. Ik vind bruin stijl haar leuk. De ander weer blonde krullen
het is maar waar je van houdt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het in de aard van de mens ligt om te verlangen naar het "andere" omdat gedacht wordt dat dit beter is. Ik heb zelf ook altijd krul en slag gehad en wilde vroeger altijd sluik haar hebben terwijl veel meiden met sluik haar mijn haar graag hadden willen hebben. Volgens mij is het het idealiseren van iets dat je niet hebt. Krullen worden dus niet altijd als mooi ervaren maar wel vaak door mensen die ze niet hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Krullen geeft een romantisch beeld van iemand. Zelf sensueel. De pest is van krullen dat ze vaak de verkeerde kant op gaan staan als het een beetje tegen zit.
Ikzelf heb heel erg stijl haar....en ik wil graag ruilen met iemand met mooie krullen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie veel meer mensen met steil haar dan met krullend haar. Ik denk dat het erfelijk is dat je steil haar of krullend haar hebt. Vrouwen geven _gemiddeld_ dus de voorkeur aan mannen met steil haar - anders zou krullend haar wel dominant zijn (wat het niet is). Verder is bekend dat vrouwen (mannen ook trouwens) ‘t liefst een partner zoeken/vinden die (meer dan de gemiddelde persoon) op hun lijkt (uiterlijk) - omdat ze dat mooier vinden. Ze vinden steil haar _gemiddeld_ dus ook bij vrouwen mooier, niet alleen bij mannen.
Dus volgens mijn beredenering is het juist typisch vaak zo dat vrouwen steil haar mooi vinden, en niet krullend haar.

Even verder redeneren: als iets normaal (zeg maar even: niet buiten het gemiddelde, oftewel juist 'het verwachte') is, valt het niet op: er wordt dan nauwelijks over na gedacht. Er worden geen vragen over gesteld (zowel innerlijk als naar buiten toe.)
Pas als het buiten het gemiddelde valt, valt het op. Het valt jouw dus op op ‘t moment dat je iemand hoort roepen dat ze krullend haar mooier vindt. OMDAT dat opvalt, blijft die gedachte beter hangen. Met name als je ‘t dan toevallig een paar keer achterelkaar hoort.
Zodoende jouw vraag hier op GV. Dus niet omdat de meerderheid van de vrouwen krullend haar prefereert (wat dus ook niet zo is).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je theorie is grappig bedacht, maar zo werkt het niet. Dominante en recessieve genen hebben niet met aantrekkingkracht te maken. Bovendien staaf je je theorie dat mensen vaker stijl haar zouden hebben, waarschijnlijk alleen met Noord-Aziatische en Europese landen. In de rest van de wereld is stijl haar minder gangbaar. Ik stel ook mijn vraagtekens bij de stellig of krullend haar aantrekkelijker wordt gevonden, maar je theorie klopt niet. Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat je sneller wordt gecomplimenteerd op iets bijzonders en zichtbaars (zoals krullend haar in Nederland), hoewel een man eigenlijk je borsten mooi vindt. Dat tweede compliment valt over het algemeen slechter in de smaak.