Hoe oud moet een kind zijn om op de voorstoel in de auto plaats te mogen nemen?

een jongen heeft zijn vader gered
indien hij achterin had plaas genomen zou dat ook mogelijk zijn geweest?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.1K
Annswers
13 jaar geleden
Waar is jouw avatar ook alweer van?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers heb je het over dit dameskopje? dat is mijn oudste dochter
Annswers
13 jaar geleden
Nee die blonde bedoelde ik maar never mind!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oow ik zag het gewoon op het net maar dan maakt ze apenkuren met haar gezicht
ik vindt dat ze op britget lijkt van de televisie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers waarom dacht je niet dat ík het zelf was?

Het beste antwoord

De grens ligt bij 1.35. Dan mag een kind zonder zitverhoger of stoeltje voorin mits de gordel niet over de nek loopt. Anders moet er toch een verhoger gebruikt worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een kind mag voorin zitten zodra het 1 meter 50 is of 12 jaar.

Bij mij in die tijd spande het erom of ik voorheen mocht vanwege de lengte of vanwege de leeftijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jep. Grens ligt bij 1.35. In Nederland dan. In Frankrijk mag het sowieso niet voor een bepaalde leeftijd bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je Mier1234
maar we hebben het over nederland .
de jongen die ik zag was ong zo lang ja.
anders zouden ze,ondanks zijn heldendaad ,toch een bekeuring krijgen .
ws had hij de 1.35m bereikt.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
niet bij elke door de politie geconstateerde overtreding wordt er ook meteen een bon uitgeschreven.
Kinderen tot 18 jaar en kleiner dan 1,35 meter moeten voorin en achterin de auto in een goedgekeurd autokinderzitje worden vervoerd. Kinderen groter dan 1,35 meter moeten voorin en achterin de auto de
autogordel om en mogen als het nodig is een zittingverhoger gebruiken.

Kinderen mogen zowel voorin als achterin de auto vervoerd worden. Zolang aan de regels wordt voldaan maakt dat voor de veiligheid weinig verschil. Wel is het
veiliger kinderen zo lang mogelijk tegen de rijrichting in te vervoeren. Achterin kan dat in de meeste auto's ook, als de stoel ervoor niet te ver naar achteren staat.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We waren op vakantie in Noorwegen en daar worden alle kinderen tegen de rijinrichting in vervoerd. Dus met het gezicht naar de achterruit. Wij vonden het maar een maf gezicht, vooral bij 'oudere' kinderen. Het zal inderdaad wel veiliger zijn, anders deden ze dat daar niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
't Fiet _op zich_ dat ze dat doen, wil nog niet zeggen dat 't veiliger is.
Immers, anders zou ik ook zo kunnen redeneren: "We waren op vakantie in Italië en daar worden geen kinderen tegen de rijinrichting in vervoerd. Dus met het gezicht naar de voorruit. Het zal inderdaad wel veiliger zijn, anders deden ze dat daar niet." Niettegenstaande 't feit dat ik inderdaad denk dat 't veiliger is. Omdat er bij meer dan 50% van de botsingen meer dan 50% sprake is van een hele snelle afremming in meer dan 50% van de rijrichting (i.p.v. een hele snelle acceleratie, zoals bij een whiplash geval).
En als je in je stoel wordt gedrukt bij een botsing, is dat ongetwijfeld veiliger dan dat je hoofd naar voren klapt.
Zo als ik geleerd heb moet je 12 jaar zijn om voorin te mogen.
Maar het mag ook als je 1.50 of hoger bent.