Zijn er nog plaatsen in West-Europa waar de plaatselijke klederdrachten nog 'dagelijks' gedragen wordt? Of is het overal 'folklore'?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

De traditionele genezers en sommige Zulu-volkeren uit Zuid-Afrika dragen nog de traditionele kleding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Zuid Duitsland -weliswaar niet dagelijks- worden de deerndels & lederhosen voor feesten uit de kast gehaald; Ook is het in veel bars en cafe's normaal dat de bediening in dirndels bedient.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In plaatsen zoals Urk, Volendam en in Zeeland zie je nog wel mensen in kledendracht lopen maar of het folklore is...hier in de zaanstreek zie je sommige nog op klompen lopen maar daar hoor ik niet bij!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik was laatst op vliegveld Zürich en daar dragen ze altijd folklore bij de chocolaterie.
13 jaar geleden
Tradities worden in het Schwarzwald in Duitsland nog steeds in stand gehouden. Men loopt daar in bijna elk dal nog veel in klederdracht. De bollenhoed is overal in de wereld wel bekend en je ziet daar nog steeds de ongetrouwde vrouwen met de rode bollen op de hoed rondlopen en de getrouwde met zwarte bollen.
amc