Welke verschillen zijn er in de opvoeding binnen Nederlandse en Antilliaanse gezinnen?

Ik werk binnen de kinderopvang en zie veel verschillen tussen het gedrag van Nederlandse kinderen en Antilliaanse kinderen. De ene groep is niet negatiever dan de andere groep hoor, maar er zijn verschillen te zien in samen spelen, eetmomenten en temperament.
Ik vroeg me af of er grote verschillen zijn tussen de opvoeding en welke verschillen dat dan zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7K

Het beste antwoord

Over het algemeen genomen:

Nederlandse kinderen hebben doorgaans vaste regels, met eten slapen enz. Antilliaanse veel minder.

Antilliaanse kinderen worden vaker geslagen (corrigerende tik) dan Nederlandse kinderen.

Bij Antillianen mag iedereen in het gezin zich bemoeien met een kind als het gaat om opvoeding. Opa, oma, tante enz. iedereen doet er wel aan mee. Bij Nederlanders is dat ongebruikelijk.

Tja, Antillianen gaan over het algemeen wat 'ruiger' om met hun kinderen dan Nederlanders.

Overigens geldt dit ook voor Marokkaanse, Turkse en Surinaamse kinderen.