1.zou de jongen die ik leuk vind en de kinderen van mijn nieuwe school me ook accepteren met me beugel ? 2.zou ik me moeten schamen ?

ik heb sindskort een beugel en schaam me best erg ervoor.
ik voelde me ook wel mooier zonder me beugel.
ik heb gelukkig een witte dus het valt niet erg op.
en mijn vraag is zal de jongen die ik leuk vind me ook leuk vinden met een beugel en zulle andere mensen me ook accepteren met me beugel ga namelijk over een paardagen naar een nieuwe school ? ik ben 17 en daar dus de jongste denk ik
alvast bedankt voor de reacties

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (9)

Je hoeft je sowieso nergens voor te schamen!Waarom zou je?
Je moet trouwens eens zien hoeveel "lotgenoten"
er om je heen zijn...
En wat die jongen betreft: als hij jij ook leuk vindt, dan moet dat geen enkel probleem zijn!

sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hoeft je zeker niet te schamen. Bijna iedereen heeft een beugel (gehad). En over een tijdje is hij uit en dan heb je hele mooie rechte tanden. Dat lijkt mij een leuk vooruitzicht.
En een jongen die afknapt als je een beugel hebt is het niet waard hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dankje
Het mag nooit van een beugel afhangen of een jongen jou al dan niet leuk vindt.

En ik geloof ook niet dat het daarvan afhangt. Voor mij zou dat niet tellen, namelijk.

En je moet je absoluut nooit schamen voor iets lichamelijks ..terwijl die beugel in feite zelfs maar zeer tijdelijk is.

Wees trots op jezelf alsmede op je uiterlijk en..straal dat ook uit.

Dat je je een 'beetje' schaamt voor je beugel komt gewoon omdat je onzeker bent..

Wees dat maar niet en durf jezelf gerust maar te tonen zoals je bent.

Als laatste wil ik je zeggen: Accepteer jezelf eerst maar eens, dan komen de anderen vanzelf wel..

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk accepteert iedereen jouw beugel. Zou je trouwens bevriend willen zijn met mensen die een beugel (of rood haar, of een handicap ) stom vinden? Dat zou eigenlijk geen vraag meer voor je moeten zijn als je al 17 bent! En de halve bevolking draagt een beugel trouwens, zelfs 40-plussers beginnen er regelmatig nog aan. Welkom in de wereld van de volwassenen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mijn gevoel loopt tegenwoordig bijna iedereen met een beugel, dus je zult vast de enige niet zijn in de klas. Hoe minder gestressed jij over je beugel doet, hoe minder problemen anderen met die beugel en met jou zullen hebben. Schamen moet je je alleen doen voor foute dingen die je gedaan of gezegd hebt, nooit voor je lichaam
Succes op je nieuwe school(en met die jongen)
13 jaar geleden
Ik heb ook een beugel en bij mij op school hoor je er bijna niet bij als je GEEN beugel hebt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1. Een leuke jongen die jou leuk vindt, vindt jou leuk ongeacht beugel. Als hij je niet leuk vindt, is het óf geen leuke jongen, óf hij zou je toch al niet leuk gevonden hebben.

2. Natuurlijk hoef je je niet te schamen. Er is niets schaamtevols aan een beugel.

En waar je niet naar vraagt:

3. Als je als 17-jarige de jongste bent, hoef je je geen zorgen te maken. Tegen die leeftijd gaan mensen heel ander met elkaar om dan wanneer ze nog pubers van een jaar of 14 zijn. Ze hebben bijvoorbeeld niet meer zo de behoefte om andere belchelijk te maken om zichzelf beter te voelen. Ze hebben dus geen reden meer om je te pesten met je beugel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hoeft je zeker niet te schamen. Een beugel is een ingreep om er voor te zorgen dat je tanden goed recht en evenwijdig worden zodat je later geen problemen krijgt. Niks om over te schamen!!!

Je vriendje zal je nu hij je kent je leuk vinden om wie je bent niet om hoe je er uit ziet en als hij je nu niet meer leuk vind om je beugel ligt het niet aan jou maar haan hem.

Natuurlijk zullen de mensen het accepteren de meeste jongeren hebben zelf ook al een beugel gehad of ingrepen op hun gebit.
De mensen die dat niet accepteren moet je niks van aan trekken deze zijn het ook niet waart om jou aandacht te krijgen.

Je mag nooit inzitten met wat andere van je denken wat jij van jezelf vind is belangrijk.

Als jij vind dat je met je beugel lelijk bent dan ben je dat ook en dan ga je dat ook uitstralen en gaan de mensen slecht reageren en dan accepteren ze het inderdaad niet.

Nee wees blij ik draag een beugel omdat ik later mooie tanden krijg en ik ben er blij om :D Aan alles negatief zit iets positiefs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen heeft tegenwoordig een beugel, gelukkig anders hadden heel wat mensen scheve tanden, dus is eigenlijk normaal. Het begint bij jezelf hoe normaler jij je beugel vindt, hoe normaler andere mensen het vinden.
Jij hebt tenminste een beugel...
En een nieuwe school is altijd spannend, wedden dat je niet de enigste bent met een beugel?
Veel plezier, schooltijd is de leukste tijd die er is, geniet ervan.