Als al het privégeld in de wereld verdeeld zou worden over alle inwoners van de wereld, welk bedrag zou men dan op de rekening hebben staan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goeie vraag... en geen idee of iemand het echte antwoord wel weet... ik denk dat veel mensen er beter van zullen worden, omdat er veel geld is...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
veel meer dan nu... maar geen idee van een realistisch antwoord... maar ja.. ZOU het echt meer zijn?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn heel veel mensen en er is heel veel geld... maar of het de moeite waard is als het eerlijk verdeeld zou worden? geen idee.... zowieso zal die eerlijkheid nog geen dag duren want iedereen gaat kopen, geld uitgeven enz. Dus vliegt het geld weer alle kanten op...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als men een rekening heeft, en er zijn er miljoenen,die er geen hebben een, vooral voor die mensen een enorm bedrag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zou het iig iedereen lang en gelukkig moeten leven. Maar jammer genoeg, in de praktijk, alleen de zogenaamd bevoegde zou van dat geld gebruik kunnen maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuke vraag! +1

Het beste antwoord

13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
interessant :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar is dat dan veel of weinig in relatie tot koopkracht?
escape
13 jaar geleden
Voor verreweg het merendeel zou het een ongelofelijk kapitaal zijn. En ze zouden niet op korte termijn omkomen door honger of dorst of bestrijdbare ziektes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja maar wat zou het effect van deze herverdeling zijn op het prijspeil van zaken? En hoe zouden de verschillende overheden hiermee omgaan? Mijn vraag is eigenlijk of er wezenlijk iets zou veranderen als we het geld eerlijk zouden verdelen, of dat we binnen de kortste keren weer de verdeling van rijkdom hebben zoals die nu ook bestaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je nu zou herverdelen dan geven mensen die het geld niet gewend zijn, het sneller uit aan luxere zaken. Mensen die eerst rijk waren zullen hand op de knip houden. Uiteindelijk komt al het geld weer in de economie en die komt dan weer terug bij de bedrijven.

Andere antwoorden (2)

Dat is een goede vraag, maar het zal moeilijk te beantwoorden zijn. Meer dan de helft van het geld - misschien zelfs 80 procent - bestaat alleen 'op papier'. Heel veel geld moet gedrukt en geslagen worden dus. Om het goed te begrijpen hoe het banksysteem werkt, raad ik de documentaire "Money As Debt Aan"!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het vele geld dat bij de weinige rijken van de wereld zit zal als alles eerlijk verdeeld wordt niet leiden tot grote rijkdom bij jou.
Het grootste gedeelte van de wereld is arm heel arm in vergelijking met ons nederlanders. Vergeet niet dat er meer dan 6 miljard mensen zijn.