Waarom wordt er geen grote TV-actie gehouden voor Pakistan en wel toen voor Haïti?

Nu zijn er veel meer mensen getroffen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Pakistan heeft genoeg geld voor kernwapens. Moeten wij dan onze knip trekken om de mensen daar uit de bagger te trekken?

Ik snap best dat men niet even een atoombommetje kan verkopen om met de opbrengst hulp te bieden, maar je gelooft toch niet dat er ook maar één euro echt bij de slachtoffers terecht komt in een van de grootste schurkenstaten ter wereld? Die boeven lachen zich gek om die domme Ollanders.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Er wordt waarschijnlijk toch een actie gehouden, de publieke omroep was in gesprek... dus even afwachten nog.
Maar de reden die ze geven is: het leeft in Nederland niet zo veel als toen in Haiti, ze zijn bang dat mensen weinig geven. Daarnaast is er de vraag van de mensen: gaat het gegeven geld wel naar Pakistan of wordt het opgeëist door extreem rechtse moslims, of gaat het geld naar de 'hoge heren'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb er zelf nog niet bij stil gestaan maar je hebt een goedpunt.

Wat mogelijk zou kunnen zijn dat ze er nog niet mee begonnen zijn!!! Je ziet wel dat het centraal staat in het nieuws.... Tevens zijn er overal zware rampen in Rusland bijvoorbeeld. Men heeft de handen vol om het kort uit te drukken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pakistan is een van de meest extremistische landen in de wereld. Ze steunen al qaida en plegen aanslagen.
Tevens wordt in grote gebieden de islamitische wetten in al hun wreedheden nog toegepast. De regering is corrupt. Ga er maar aan staan. Toch moeten die arme mensen geholpen worden. De vraag is hoe, zonder dat ons geld bij de regering terecht komt.

Toegevoegd na 2 uur:
Ik zag vanavond op het nieuws dat er 2000 doden in Pakistan zijn gevallen. Tijdens de watersnoodramp in NL (1953) 1800, de tsunami 230.000, Haiti >100.00.
Aan de andere kant zijn er wel 20 miljoen mensen bij de ramp in Pakistan betrokken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
De overheid had eerst besloten om geen actie te houden voor Pakistan.

Later zijn ze hiervan teruggekomen en is Giro 555 ook weer ingezet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat mensen op vakantie zijn en dat is heilig...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vandaag gehoord dat er volgende week een uitzending komt om geld in te zamelen

Toegevoegd na 7 minuten:
dat hoorde ik by the way op het nieuws