Wat zeg je tegen iemand die je niet meer wil zien?

Op een nette manier

Toegevoegd na 5 minuten:
Ze liegt alles aan elkaar. Van miskraam tot kanker. Niets ervan is waar

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.5K
Annswers
13 jaar geleden
Wil zij jou niet meer zien of andersom?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik haar niet meer offcourse :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is ze familie, kennis of vriendin?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vriendin

Het beste antwoord

Ga terug liegen. Vertel haar dat het je heel erg spijt maar dat jij gisteren overleden bent en dus niet meer in staat bent met deze persoon om te gaan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oke, even serieus: Ik denk dat je beter eerlijk en direct kunt zijn. Vertel haar dat je nu lang genoeg telkens met haar hebt meegeleefd om vervolgens weer te ontdekken dat de persoon weer een loopje met je genomen heeft.
Vertel haar dat je haar niet meer kunt vertrouwen, dat je doodmoe wordt van het je telkens maar afvragen of een verhaal nu wel of niet waar is en dat je besloten hebt voor jezelf te kiezen.

Raad haar trouwens ook aan hulp te zoeken voor haar probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (19)

Ik heb liever niet dat ik jou nog tegen kom.
Ik wens je een mooi en gelukkig leven.
Bye.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hey long time no see.

Laten we dat zo houden.

U kunt ook als volwassene naar een oplossing zoeken
naar het hoe en waarom van de ontstane situatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sh*t wou + doen maar deed - sorry
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan doe je alsnog een plus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan dus niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan doe ik wel een plus voor je +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thank you
Ik vind het jammer, maar ik denk niet dat wij elkaar nog iets te vertellen hebben dus ik verbreek het contact.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kort, maar krachtig! +1!
haar gewoon zeggen dat je geen verder contact meer wil.Er teveel leugens worden verteld en dat je daar niet meer mee om kunt dat het genoeg is geweest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een paar keer een opmerking over maken en waarschuwen. Slaat dat niet aan,dan recht voor zijn raap zeggen,dat je haar nier meer wilt zien of ontvangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt ook een beetje aan de band die je met haar hebt.

Als die vrij oppervlakkig is, zou ik gewoon eerlijk zeggen wat jij er van vindt en dat het niet in jouw leven past en dat jullie wegen scheiden.

Als je met haar een diep(er)e band hebt, is het wellicht voor jullie beiden fijner dat je haar ondersteunt haar verkapte hulpvraag. Dus dat je samen met haar een oplossing zoekt voor de "compulsive lies".

Toegevoegd na 5 minuten:
ondersteunt = ondersteunt in
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hangt af van de relatie die jullie hebben. Is ze een vriendin of familie? Zul je haar toch blijven tegen komen of is het makkelijk haar te mijden? Als ze een goede vriendin is zou ik het onderwerp ter sprake brengen. Dat je er niet zo goed tegen kunt dat ze aldoor liegt en dat je het gevoel hebt haar niet te kunnen vertrouwen en dat dat voor jou geen basis is voor vriendschap. Als het een familielid is dat dicht bij je staat zou ik dat ook zeggen. Is het iemand van wie je verder af staat kun je het zeggen, maar kun je ook langzaam afstand nemen waardoor de vriendschap vanzelf doodbloedt. Als ze vraagt waarom je nooit meer af wilt spreken kun je alsnog uitleggen dat je je stoort aan haar gedrag en daar gene energie in wilt steken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat die persoon fout zit is duidelijk maar stelselmatig liegen en dingen verzinnen kan ook wijzen op een ziekte

Münchhausen syndroom
Voor mensen die liegen over de lichamelijke aandoeningen die ze zeggen te hebben, bestaat een speciale benaming. Naast de term factitious illness (nagebootste ziekte) staan deze mensen vooral te boek onder het Münchhausen syndroom.

misschien heeft deze persoon veel meegemaakt in de jeugd en doet ze zo om de aandacht van jou te behouden
want iemand die ziek is krijgt aandacht van jou

misschien zou je dat eerst achter kunnen halen voordat je tegen die persoon zegt dat je die niet meer wil zien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je haar echt niet wil zien dan hoef je niets te doen, niet meer reageren etc. Misschien wil je eigenlijk haar wil laten weten hoe boos je bent?
13 jaar geleden
Na alles wat er tussen ons gebeurd is .
Is het beter voor ons allerbei dat wij het contact verbreken .
En dat je nu is eens goed over na denkt over die leugens die je allemaal verteld .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het iemand is die je niet eenvoudig kunt negeren, bijvoorbeeld omdat ze ook bij je thuis komt, zul je het inderdaad moeten zeggen.
Bijvoorbeeld: " X, ik vind het moeilijk om te zeggen, maar ik wil het contact met jou liever verbreken. Je bent op dit en dat punt niet eerlijk tegen me geweest en daar heb ik een hekel aan."
Als die persoon in verzet komt, kun je refereren aan de specifieke leugenverhalen en herhalen dat je er een hekel aan hebt als je mensen niet kunt vertrouwen en daar dus geen contact mee wilt.
Mocht de persoon het je waard zijn, zou je nog kunnen doorvragen over het feit dat ze steeds (volgens jou) jokkebrokt. Maar dat zou ik alleen doen als ze verder echt iets voor je betekent.
En als het een collega is die je wel moet zien, kun je zeggen: " Ik wil het contact beperken tot een functionele relatie (samen doen waarvoor je bent ingehuurd) en daar houdt het op. Ik heb gemerkt dat je niet eerlijk tegen me bent en aan zulk contact heb ik geen behoefte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is voor beiden een pijnlijke situ

Toegevoegd na 9 minuten:
Dit is voor beiden een pijnlijk gegeven. Als je inderdaad een goede band hebt gehad met haar zou je mogelijk de redenen van haar liegen kunnen inschatten. Het komt mij over als dat zij weinig aandacht/waardering heeft gehad. Ik verwijt je niets. Voelde zij zich ook minder in de relatie en merkte jij dat? Vervolgens hoe ging je daar mee om. Misschien allemaal te laat maar mogelijk kan je in de toekomst met dit gegeven rekening houden en vervolgens je conclusies trekken en er wat mee doen binnen de relatie.

Toegevoegd na 22 minuten:
De tip om ook te gaan liegen omdat zij liegt is verwerpelijk. Nogmaals, haar liegen heeft een reden en het is aan jou om op een voor jou normale manier daarmee om te gaan en duidelijk te maken. Wederzijds vertrouwen is de basis voor een duurzame relatie, maar dat wist je al.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zijn nogal leugens. Iemand die dit kan verzinnen daar zou ik adieu tegen zeggen.
Je kunt jezelf afvragen of er voor zo iemand een nette manier is om dit tegen te zeggen.
Gewoon adieu!!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal niets en zo iemand moet je gewoon negeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan lieg je toch net zo ahrd terug en zeg je dat je haar niet meer kan zien vanwege . . . . . . . .
en dat het aan jou ligt en niet aan haar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zeggen dat je het voorlopig druk hebt?? :)
ik zou het niet anders kunnen denk ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon recht voor der raap...je liegt alles aan elkaar vast maar nu door je leugens wil ik je niet meer zien..als je steeds over je heen laat lopen dan blijft ze steeds een spelletje met je spelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
recht voor de raap als ze jou al zo behandelt en zichzelf als een zielig slachtoffer ziet. dit is enkel een roep van aandacht recht voor de raap zeggen dat je er niet van gediend ben dat ze steeds zo liegt en dat je het beter lijkt om elkaar maar niet meer te zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou eerlijk tegen haar zijn.
Als je weet dat ze alles bij elkaar liegt dan zou ik op een nette manier tegen haar zeggen dat dit niet het soort vriendschap is dat jij wilt. Geef 1 of 2 voorbeelden van haar leugens die jij zeker weet dat ze heeft gelogen en zeg dat jij graag met mensen omgaat die eerlijk tegen jou zijn en niet de vreselijkste dingen bedenken om aandacht te krijgen.

Ze heeft er meer aan als je eerlijk tegen haar bent. Zij liegt al genoeg en zo ben jij niet.
Als je haar op een rustige manier, eerlijk en duidelijk aangeeft waarom jij haar vriendschap niet meer wilt, dan kan ze er ook nog iets mee doen, als ze wil.
Als iedereen zijn mond houdt, kan ze hier niets van leren.