ja, omdat het traditie is en om aan de doden te denken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja. Ik vind het niet meer dan normaal dat je even stil staat bij mensen die omgekomen door waar dan ook ter wereld te vechten voor de vrijheid van anderen.

En wat zijn twee minuten nu op een heel jaar?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
idd. en dan ook nog in de vakantie is 2 min echt bijna te weinig.
Ja, ik ben 2 minuten stil geweest uit respect voor hen die vielen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, om even stil te staan bij wat er in de 2e wereldoorlog is gebeurd, en uit respect voor alle slachtoffers en nabestaanden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, gewoon uit respect.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is bij ons thuis tijdens het eten ter sprake geweest, ter lering ende vermaack voor mijn zoon van 7. Toen het daadwerkelijk 20:00 uur was waren de kids druk in de weer met de procedure van in bad en naar bed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, zo goed als.. We hebben nu 5 kleine katjes in huis van 5 weken, die druk aan het spelen waren dus dan maken ze ineens grappige sprongetjes en domme acties, dus het was twee keer een beetje gegiechel. Maar verder ben ik stil geweest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik moet bekennen dat ik zelfs shit heb gezegd tijdens die 2 minuten.
Ik zat net in de auto onderweg naar mijn afspraak (waar ik overigens al om 8 uur moest zijn, dus ik was al laat) en op de radio was het stil, dus ik was ook stil. Tot ik me bedacht dat ik iets was vergeten mee te nemen. Toen zei ik dus shit, en ben omgedraaid om het alsnog op te halen.
Excuses voor een ieder die ik daarmee kwets of gekwetst heb.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, uit respect voor alle mensen die vanaf de 2e wereldoorlog voor ons land gevallen zijn.

En bijkomend is dat wij onze kinderen er ook bij betrekken (achter hun pc wegsleuren), hun een stukje geschiedenis vertellen, varierend van de oorlog in de balkan, tot aan de oorlog in Afghanistan (waar de Nederlandse militairen bij betrokken zijn.........)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja...

Ik ben met dit principe opgevoed en hou dit voor mezelf in stand...

Bovendien is mijn hond niet zo spraakzaam. Dus de kans dat dit erbij in schiet is erg klein...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik bepaal zelf welke 2 minuten (of 2 dagen) ik daar voor uittrek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, omdat ze hun leven hebben gegeven voor een heldhaftige strijd. Als zij niet hadden gevochten, waren wij er nu niet meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik was dan ook naar de herdenking bij ons in de wijk gegaan. Uit respect voor de gevallenen, om te herdenken dat anderen zijn gevallen voor onze vrijheid en de vrijheid van anderen, en om erbij stil te staan dat vrijheid niet vanzelfsprekend is, dat er voor gevochten moet worden en dat daarbij strijders en niet-strijders kunnen omkomen.

Overigens had ik vervolgens een enorm irritatiemoment tijdens de toespraak van de wethouder (die kerel heeft het idee van vrijheid dus echt niet begrepen), maar dat terzijde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Firefox;

Ja, zoals ook alle jaren daarvoor, zo lang ik me kan heugen. Uit respect voor alle slachtoffers en gevallenen, vanwege opvoeding en traditie, ter bezinning en omdat het goed voelt.

Toegevoegd op 05-05-2009 13:18:25
Goh, een duimpje omlaag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja vele malen, maar niet specifiek om 8 uur...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, uit respect.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, zie http://www.goeievraag.nl/vraag/20-00-04-05-09.8099
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
neee sorry niet gedaan.
Misschien verkeerd en stoot ik bepaalde mensen tegen het hoofd aan maar voor mij heeft dit geen meer waarde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja uit respect voor de getroffenen, en omdat ik vind dat iedereen het hoort te doen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, helaas niet. Ik zat op dat moment achter mijn computer, bezig voor mijn studie en had er totaal niet meer aan gedacht.
Het schoot mij pas te binnen toen ik in bed lag. Toen 'lag' ik wel stil bij wat zij hebben opgeofferd voor ons. En ook onschuldigen..
Ook al is het niet de bedoeling, ik vind die 2 minuten bijzonder weinig. We mogen er best wat vaker en langer bij stil staan. Ik denk dat 2 minuten niet echt voldoende is om te beseffen hoe het toen was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben uiteraard 2 minuten stil geweest! Ik ben tegenwoordig ook een veteraan. Ik ben nl in Afghanistan geweest en heb daar twee collega's verloren toen ik daar was. Uiteindelijk heb ik gedacht aan alle slachtoffers die vielen tijdens of na de 2e wereldoorlog. In mijn geval heb ik zeker even stil gestaan bij mijn missie van november 2007 tot en met maart 2008.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik ben stil geweest uit respect voor anderen. Ik heb die 2 minuten ook niks gepost op GoeieVraag.nl.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, ik wel.
Ik weet niet of het precies 2 minuten waren.
Ik zat gewoon stil op mijn kamer.

Ik deed het natuurlijk om de dode van de oorlog te herdenken.
Maar wij gaan nooit naar monumenten of zoiets
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja

Ik wel ik zit bij de scouting en dan moet je bij zo'n monument staan een half uur lang maarja het is wel leuk want iedereen komt je daarna bedanken. ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, nu, op dit moment was gisteren voor mij 5 mei.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, in respect voor alle mensen die overleden zijn in de 2e wereldoorlog.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat ben ik geweest ik heb ook voro de tv mee geklapt voor de hare majesteit GEWELDIG mens In zo'n korte poos ook weer in het openbaar vertonen....

je kon trouwens(nou ja ik in iedergeval) ook de spanning op hun gezichten aflezen(bea, en maxima) ze keken in het rond enzo..

Lang Leven Het Koninglijk huis!!!

Groetjes Mij
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee

Toegevoegd op 07-05-2009 01:10:41
Te Oranje getint. Ik ben verklaard tegenstander van een erfopvolging. Ik ben best in staat zelf een staatshoofd om de vier of vijf jaar te kiezen. U toch ook ? En wat hebben we al niet meegemaakt met die Oranjes: Guillaume le Taiseur, Wilhelm III, De Willemien, Bernhard of the Netherlands, en ga zo maar door.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We waren met drie vrienden bij elkaar en waren het gewoon straal vergeten. We vonden dat het om de traditie gaat en niet zozeer om het tijdstip; we hebben gewoon 2 uur later met zn drieen twee minuten stilte gehouden.