Wat als Karst T een allochtoon geweest zou zijn ?

Hoe hadden wij Nederlanders hierop gereageerd ? Agressie tegen allochtonen ? Of hetzelfde als we nu gereageerd hebben ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Persoonlijk denk ik dat we dan een verdere polarisatie haden gezien van de Nederlandse Samenleving.
Het had hoogstwaarschijlijk geleid tot vel rellen op K-dag tussen verschillende bevolkingsgroepen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Antwoord: Dan had de man een andere huidskleur gehad...

Wat heeft het voor zin om zo´n vraag te stellen?...
Wat als die autochtoon ook nog de hele bus ondersteboven had kunnen rijden waarbij hij alle inzittenden om het leven gebracht zou hebben en ook nog heelhuids had kunnen ontkomen? Zou hij dan op tijd weer thuis gekomen kunnen zijn voordat zijn koffie koud geworden was?

Onzin, het is al erg genoeg, maak het nou niet virtueel erger dan het is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
op zichzelf snap ik wel wat je zegt, maar ik ben blij dat het toch geen allochtoon was. De kans dat een allochtoon zo uit z'n bol gaat is natuurlijk even groot als bij een autochtoon. Het is het menselijk brein wat op tilt gaat. Heeft niks met ras of afkomst te maken.
Maar in geval van een allochtoon vrees ik dat werkelijk de pleuris was uitgebroken onder de aanhangers van ene W.
Helaas vatten zij het feit dat het geen allochtoon was NIET op als een bewijs tegen hun ideeën, terwijl als het er WEL een was geweest, dan was het land te klein geweest...
Zie deze vraag: http://www.goeievraag.nl/vraag/logische-verklaring-gedrag-klik-link.7984.
Als mensen al zo reageren op zwarte Suzuki's dan lijkt het mij wel duidelijk hoe mensen zouden reageren op allochtonen als een allochtoon deze daad had gepleegd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan was diezelfde dag de burgeroorlog uitgebroken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eerst zien dan geloven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo'n gekke conclusie is dat niet niet eens hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@eltigre
Dat wil je niet zien, dat wil je alleen maar voorkomen.
Dan hadden we één nog grotere weerstand tegen de Islamitische gemeenschap gecreeërd...

Dan hadden we één nog grotere weerstand gecreeërd tegen iedereen met een donkere huidskleur...

Dan hadden we één nog grotere weerstand gecreeërd tegen alochtonen in het algemeen...

Dan hadden we de allochtonen automatisch het stempel crimineel en/of terrorist opgedrukt...

En niet geheel onbelangrijk: Dan had Geert Wilders met zijn PVV nog veel meer aanhangers gehad in de eerste de beste peiling...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tja gelukkig is dat niet zo....
maar was het een zuid amerikaan geweest dan zou er een politieke achtergrond kunnen achter liggen.(de dictatuur van Videla) vanwege de deelname van Jorge Zorreguieta.
was het een moslim dan zou de link met terrorisme snel gelegd worden.(radicalisering alqaida etc.) de rechtse partijen zullen meer aanhang krijgen, het beeld over hun zou negatiever worden etc.
maar ja hij is van eigen bodem en daar kan je niks aan veranderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bedoelt een moslim-terrorist?
Dit had in de kaart gespeeld van sommige mensen, die hadden geroepen dat er vervroegde verkiezingen nodig waren om het land te redden.
Maar het is geen allochtoon, want ook autochtone mensen kunnen kansloos zijn en denken "wat de n3uk".
Dit is een daad van iemand die niets meer te verliezen heeft. Je kunt er weinig aan doen, behalve proberen te voorkomen dat de samenleving dit soort gevallen creeert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mee eens als dit een terroristische aanslag was dan waren er veel meer burgerslachtoffers dan dat er nu zijn.
dan was wilders onze volgende premier
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ons dat maar bespaart blijft, we zijn al zo'n lachertje in de serieuze wereld, met zo'n partij..., of nee (geen leden) fanclub...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ons dat maar bespaart blijft, we zijn al zo'n lachertje in de serieuze wereld, met zo'n partij..., of nee (geen leden) fanclub...
Dat was ook een vraag van een verslaggever ter plekke .
Maakt dat wat uit het is en blijf een ramp.
Mederlander of Nedrlande het was en blijf zinloos
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het hangt af wat dan het motief was geweest. Als het een politieke ideologische daad was geweest, had dat vrijwel zeker voor extra spanningen geleid. Als het dezelfde reden zou hebben denk ik, op een paar idioten na, geen spanningen opgeleverd. Maar dat is slechts mijn inschatting. Op dit soort vragen is verder geen eenduidig antwoord op te geven. Mijn mening is dat ik het dan ook erg had gevonden, was ik ook erg boos geweest op de dader en had ik ook gehoopt/gewild dat Koniginnedag gewoon Koniginnedag bleef zoals dat ook daarvoor was. Maar als, als, als dan kan er nog veel meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik heb toevallig rondom 10 gezien.
Ik denk ongeveer hetzelfde. Ik denk dat de reacties uiteindelijk hetzelfde zouden zijn bij alle overige omstandigheden gelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja er zou agressief gereageerd worden, helaas wel.
Of het terecht is is een ander punt. Iedereen is gelijk zolang een ieder zich gedraagt zoals het behoort.