Handelde Volkert van de Graaf in opdracht van de regering ?

Ik heb het over de moord op Pim Fortuyn

Ik wilde even toevoegen dat ik niet zeg dat dit zo is, zoals sommige reacties laten denken. Een collega wist dit te vertellen en ik check het op GV !

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3K

Antwoorden (7)

Nee, daar zijn nergens bewijzen voor gevonden. Het zou ook een zeer groot schandaal zijn als een politieke partij hier achter zou zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, volgens mij handelde hij in opdracht van Lijst Pim Fortuyn.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom denk je dat? Denk je dat de regering wilde dat Fortuyn juist in verkiezingstijd een mythische status zou bereiken, en dat de LPF vanwege de verontwaardiging over en nationale schok door de moord meer stemmen zou krijgen? Want dat is het effect dat je kunt verwachten als je iemand als Pim Fortuyn op zo'n moment laat vermoorden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat denkt hij, omdat hij een schuldige wil aanwijzen, en er zo een mooie conspiracy ontstaat, die het lekker stieken en spannend maakt.
Dat is nogal wat, wat je daar vraagt.
Een serieuze beschuldiging staat in je vraag.
Maar mocht dat zo zijn, dan duurt het 50 tot 100 jaar voordat daar iets van boven komt drijven. Of langer...
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En tegen die tijd is het niet meer te bewijzen.
AWM
14 jaar geleden
Na heel lange tijd gaan wel eens archieven open...
AWM
14 jaar geleden
Mja, iets moet je op het idee hebben gebracht dat onze regering huurmoordenaars inschakelt. En dat is nogal wat...
Ja en Bush heeft die vliegtuigen ingehuurd die de Twin Towers binnenvlogen.

Iets teveel boeken gelezen over complottheorieën denk ik. Zulke dingen komen op den duur altijd uit, de regering zou wel hartstikke gek zijn als ze daar hun handen aan zouden branden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien was het wel de Koningin herself, want die staat nog weer boven de regering. Maar het meest waarschijnlijke is toch, zeker gezien de achtergrond van van der Graaf, dat hij het gewoon lekker zelf heeft gedaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat deed hij niet.
Als je dat denkt dan heb je wel heel erg weinig vertrouwen in onze democratische rechtstaat. Dat zal je veel onrust geven, zo'n wantrouwen. Natuurlijk kun je niet zomaar alles en iedereen vertrouwen, dat is mij bekend, maar als je deze overwegingen serieus hebt, dan weet je ofwel niet goed hoe onze staat in elkaar zit, of je bent paranoide. Ik hoop het eerste, daar is met wat googlen of wiki-en nog wel wat aan te doen. Het tweede ook maar niet zo simpel...