Wat doen de belgen op 1 mei ?

Wij wilden gaan winkelen in België afgelopen vrijdag. We stonden er niet bij stil dat 1 mei een feestdag is. De winkels waren dan ook gesloten.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Wat doen de belgen op 1 mei: Bij mooi weer zitten ze buiten op de terrasjes te genieten van het heerlijke Belgische Goud.
Als het slecht weer is zullen ze wel uitslapen.

1 mei is in bijna heel Europa een feestdag, dus ja, dan zullen de winkels wel gesloten zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

1 mei is de Dag van de Arbeid in België. Het is een internationale herdenkingsdag. Voor meer informatie kan je deze site bezoeken: http://www.beleven.org/feest/dag_van_de_arbeid
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De echte socialisten met partijkaart gaan in een zogenaamde stoet met fanfare en een paar majoretten en de plaatselijke socialistische volksvertegenwoordigers, schepenen en burgemeester. Meestal met een grote hoogdravende speech en veel holle woorden, een Internationale zonder veel woorden en veel rode vlaggen en veel drank en gelag in het plaatselijk volkshuis. Eigenlijk zoals de katholieken Ons Heer Hemelvaart vieren met de obligate processie met ook de katholieke notabelen en met christelijke geel en wit vlaggen. Was tot diep in de jaren 60 ,70 een belevenis in vlaanderen en is nu een verwaterd tot een zielig schouwspel , vooral voor de socialisten op 1 mei.Heeft niets te maken met de communistische parade op het rode plein. De actuele belgen gaan als het goed weer is massaal naar zee of naar een pretpark.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor anderen kan ik niet spreken maar ik zing de internationale, ik leg aan mijn kleinkinderen het verschil uit tussen echte en salonsocialisten. We moeten ook absoluut meiklokjes in huis hebben die dag.Traditioneel wordt er geen pootje meer verzet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naar mijn mening is het grootste deel van de Belgen dan in Hulst. Je kunt het centrum niet in of uit. Wij noemen dat soort dagen hier Belgendagen...

Toegevoegd op 04-05-2009 18:37:56
Pardon, ik moet natuurlijk Vlamingen zeggen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij vlamingen doen die dag in ieder geval niet werken.