Levensgevaarlijk of niet: het Algemeen Dagblad dacht een foto van Karst T te hebben maar de geplaatste foto was van iemand anders?

http://www.telegraaf.nl/binnenland/3842430/__Ook_AD_plaatst__verkeerde_Karst___.html?p=12,1

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Lijkt me zelfde gevalletje als Zwarte Suzuki Swift.
Mensen weten dat de dader overleden is, dus als ze de persoon van de foto tegenkomen zullen ze rationeel gezien weten dat het de dader niet is, maar net als dat er "randdebielen" zijn die de zwarte Suziki Swift als dader zien, zullen er ook waarschijnlijk personen zijn die hem gaan lastig vallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat kan wel eens verkeerd uitpakken ja. Als je bedenkt dat er mensen zijn die nu mensen met een suzuki swift aanvallen...
Zie de vraag die eerder geplaatst is:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Levensgevaarlijk zou ik het niet noemen. Het is wel een beetje dom van het AD en ik denk dat de man op de foto wel een schadevergoeding verdient.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het echt dom van het AD dat ze hun bronnen niet eerst goed nakijken voordat ze een foto plaatsen. Aan de andere kant als mensen nadenken weten ze dat het die man niet kan zijn, aangezien de echte dader dood is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
He is zeer onzorgvuldig en kan gevaarlijk zijn. Wellicht dat mensen denken dat hij familie is. Ik hoop dat hij geen zwarte Suzuki rijdt.

Een rectificatie en ruime schadevergoeding lijkt me op zijn plaats.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
riooljournalistiek, snel scoren, slecht onderzoek...... wat een afgang.