hallo, ik heb schulden maar ga trouwen op huwelijksvoorwaarden ben ik dan van de aflossingen af of moet mijn as man daar voor gaan betalen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Jullie hebben niet voor niets gekozen om onder huwelijksevoorwaarden te trouwen en diet is er een van.
Ieder blijft verantwoordelijk voor zijn eigen deel (aandeel) in het geheel. Koopt de een een tv dan is die tv bij scheiding van diegene die hem heeft gekocht. Gaan jullie eventueel een samen een huis kopen dan zijn jullie beide verantwoordelijk voor het huis en de daaruit voort vloeiende kosten. Daarvoor moet je ook teken bij de contracten. Maar koopt een van jullie het op eigen naam dan is het huis van diegene die ket heeft gekocht en zal de andere eventueel een maandelijkse vergoeding kunnen betalen om er te mogen wonen. Maar zal nooit aanspraak kunnen maken als zijn eigendom Dus dat moet bij een notaris worden geregeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Nee, je bent er niet vanaf. (Waarom denk je dat?) Je moet je schulden gewoon afbetalen.
Nee, je man hoeft daar niet voor te betalen, alleen jijzelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je in de voorwaarden laat opnemen dat jij jouw schulden behoudt, blijft dat zo, en kunnen ze je man niet aansprakelijk stellen. Ik snap niet hoe je erbij komt dat je niet meer hoeft af te lossen, je schuld blijft, dus je zult moeten blijven aflossen. Voor situatiespecifieke vragen kun je beter terecht bij het juridisch loket.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee kou schulden zullen gewoon betaald moeten worden
maar omdat je trouwt op huwelijkse voorwaarden kunnen die schulden nooit op je man geschoven worden als jullie uit elkaar gaan of jij komt te overlijden

Toegevoegd na 34 minuten:
kou is jou
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ik dacht zou het koude schulden zijn haahaaa
huwelijkse voorwaarden doe je om te zorgen dat als er problemen ontstaan in het huwlijk, je bij een scheiding niet opgezadeld zit met de schulden van je ex, of dat je ex er niet met de helft va jouw net ontvangen erfenis vandoor gaat (zo heb ik het altijd begrepen
13 jaar geleden
dat zou mooi worden als het zo zou zijn .. we maken schulden en gaan we gewoon op huwelijkse voorwaarden maar trouwen,nee je mag braaf je schuld betalen, als je trouwt in gemeenschap van goederen, en je je man weer verlaat kan hij de resterende schuld wel mee betalen, mits hij kan aantonen dat de schuld al bestond voor jullie trouwen en hij er niet voor getekend had
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
als je op huwelijkse voorwaarden trouwt blijven de spullen van je man van hem en de spullen van jouw van jouw,ook schulden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een schuld is een schuld toch? Je zal die toch echt moeten afbetalen.
Bij trouwen met huwelijkse voorwaarden heb jij jouw gedeeltje, en je as man zijn gedeelte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij schulden hebt gaan jullie waarschijnlijk om die reden op huwelijksvoorwaarden trouwen. Dan blijven de schulden van jou en is je man daar niet verantwoordelijk voor.
Je brengt je eigen bezittingen en schulden in en die komen op je eigen naam te staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gelukkig is er in de wet geregeld dat jij lekker je eigen schulden moet gaan afbetalen.
Dat zal je man ook gedacht hebben en zo zijn maatregelen hebben genomen door op huwelijkse voorwaarden te trouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals hierboven al geschreven wordt ben je zelf verantwoordelijk voor het aflossen van de schulden. Echter....door te trouwen, ook op huwelijkse voorwaarden, wordt vanaf het moment van trouwen jullie belastingtechnisch 1 persoon. Door te trouwen met schulden leg je een zware wissel op je nieuwbakken huwelijk. Als je nu een hypotheek aan gaat, zal hij je geweigerd worden. Als alleen je a.s. man een lening wil aanvragen, dan wordt hij geweigerd. Als je een mobielabonnement wilt aan gaan, dan wordt hij geweigerd.

Als je dus financieel nog iets wilt ondernemen, dan doe je er beter aan omdat voor het huwelijk te regelen. Want de komende jaren, totdat alles is afgelost, komt jullie jonge gezin heel erg zwaar te zitten. Ondanks dat je man dus niet verantwoordelijk is voor jouw aflossingen.

Toegevoegd na 13 minuten:
In mijn reactie ga ik dus ervanuit dat je jouw schulden bij jou laat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heeft jou a s man dit soort vragen niet gesteld dan?
ik zou eerst dit soort vragen stellen
stel je voor dat je na je huwelijk moet werken om andersmans schulden je levenlang moet betalen