Wat zijn de achternamen van Willem Alexander

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
80.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom eigenlijk een plaatje van een jezus-figuur hierbij?

Het beste antwoord

Hij heet voluit Willem-Alexander Claus George Ferdinand van Oranje Nassau.
Dus zijn achternaam is vrij kort en makkelijk te raden.

Lastiger wordt het als je de titulatuur erin gaat berekken,
De titels die hij krijt wanneer hij Koning wordt zijn zo mogelijk nog talrijker.
Een bloemlezing:

Hertog van Limburg, Markies van Veere en Vlissingen, Graaf van Katzenelnbogen, Vianden, Dietz, Spiegelberg, Buren, Leerdam en Culemborg, Burggraaf van Antwerpen, Baron van Breda, Diest, Beilstein, de stad Grave, het Land van Cuijk, IJsselstein, Cranendonck, Eindhoven, Liesveld, Herstal, Waasten, Arlay en Nozeroy, Erf- en Vrijheer van Ameland, Heer van Baarn, Besançon, Borculo, Bredevoort, Bütgenbach, Daasburg, Geertruidenberg, Hooge en Lage Zwaluwe, Klundert, Lichtenvoorde, Het Loo, Montfoort, Naaldwijk, Niervaart, Polanen, Steenbergen, Sint Maartensdijk, Sankt Vith, Soest, Ter Eem, Turnhout, Willemstad, Zevenbergen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hij maakt deel uit van de dynastie: Oranje-Nassau, dus is zijn achternaam: van Oranje-Nassau, net als zijn moeder en zijn oma en overgrootmoeder.
Hij is prins van Oranje-Nassau en jonkheer van Amsberg.