Is er weleens iemand vermoord, door deze persoon letterlijk dood te laten schrikken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Ja. Er was een keer een grapjas die verkleed als magere hein door het bejaardenhuis liep. Dit heeft 3 mensen het leven gekost!

Dit is dus een grapje die best verkeerd uit de hoek kwam.
Te erg voor woorden eigenlijk. Die mensen zullen zich nooit meer durven te verkleden als magere hein!

Ik heb op het internet gezocht maar kan het helaas niet meer terug vinden. Had het volgens mij ooit een keer gelezen op internet.

Maar het antwoord is JA, mensen kunnen dus letterlijk zich dood schrikken.

Dit zijn dan wel bijna altijd bejaarden. Zij krijgen dan een hartstilstand en dat wordt hun simpelweg fataal.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb jouw leeftijd ook gezien op jouw profiel en ik vroeg me af of je ook bang bent voor magere hein? Als toen ik zocht naar dit kranten kopje ik las dat de grootste angst tussen bejaarde mensen magere hein is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

heb t ff opgezocht en ja zie link
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, als je problemen met je hart hebt, of oud bent ofzo: een hartstilstand!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat iemand die zich dood schrikt een soort van hartstilstand krijgt.
Ik ga dan liever dood van het lachen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Hedaluzini;

Dat er wel eens mensen van angst of schrik aan een hartstilstand zijn overleden staat wel vast, maar dat is nog iets anders dan een moord. Daarbij wordt ervan uitgegaan dat de dader het slachtoffer willens en wetens hevig laat schrikken met de bedoeling deze te laten sterven. Ik denk dat de kans op succes zo klein is dat een verstandige moordenaar het wel uit zijn hoofd laat. Maar áls het toevallig wel lukt zou het wel eens de perfecte moord kunnen zijn en in dat geval zullen we het dus ook nooit te weten komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er al iemand van schrik zou overlijden is er juridisch nog geen sprake van moord zolang de rechter dit niet heeft vastgesteld.

Voor moord moet er sprake zijn van opzet en tevens van de bedoeling iemand door hem/haar te laten schrikken om het leven te brengen.

Alleen de rechter kan genoemde opzet, alsmede de doodsbedoeling vaststellen.

Als iemand bijvoorbeeld een zwak hart heeft en niet tegen schrikken is opgewassen èn de 'moordenaar in dop' is daarvan op de hoogte en hij is b.v. ook nog eens belanghebbende (erfenis) dan..kàn eventueel met succes moord bewezen worden.

Een volledige bekentenis van de 'moordenaar' kan ook tot een veroordeling wegens moord leiden.

Voor zover ik weet heeft een dergelijke gebeurtenis echter nog nooit plaatsgevonden.

Groet,

Ton