is nederland een van de beste landen ter wereld?

dat heb ik eens gehoord.

Toegevoegd na 15 minuten:
het beste land om in te leven

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste in wat?
itsme
13 jaar geleden
Niet om op te eten in ieder geval
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
moderators is dit niet vragen naar persoonlijke mening? hup weg met die vraag!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
weri, het overkomt ons allemaal weleens
dat een vraag verwijderd wordt.
soms zie ik ook niet precies wanneer wel en soms waarom niet. er wordt m.i. overwogen nagedacht
over vragen weghalen. en ja, dan kun je je op je tenen getrapt voelen, kwaad worden, verontwaardigd zijn.
het helpt allemaal niks.
maak er verder niet zo'n punt van en laat je plezier en interesse in GV niet bederven.

Het beste antwoord

Kijk om je heen en concludeer: Jazeker!
Er wordt heel wat afgemopperd over Nederland, en natuurlijk is ook hier armoede.
Maar in vergelijking met heel veel andere landen, zijn wij een van de beste landen om in geboren te worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geloof dat iemand per ongeluk het minnetje heeft aangeklikt. Ik zal het daarom even compenseren:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker weten+1

Andere antwoorden (11)

Op welk gebied?

Mocht je het over voetbal hebben, dan is Nederland zeker één van de beste landen ter wereld, we zijn tweede geworden op het WK.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In voetbal: Ja
In bergen: Nee
In drugs: Ja
In olifanten: Nee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En in Amsterdam bij de Wallen ofzo xD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij is goed! +1
Dat is zo'n brede vraag, misschien moet je eerst duidelijk maken wat je er mee bedoelt.

Nederland heeft meerdere kenmerken waar we in utblinken, maar waarop dat gebaseerd is, is afhankelijk van dat kenmerk.
Maar even een gooi: we hebben een hele grote haven, Rotterdam. En dat voor een klein landje.
We hebben mooie bloemen volgens de paus, want we bloeien wel elk jaar tijdens de paas rede.
We zijn de beste in schaatsen, zowel Olympisch als Europees als wereldwijd.

En ga zo maar door...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nederland zal hoog scoren in een top 50 van beste landen, maar de eerste plaats zullen we echt niet halen!

Qua financiën, en gezondheidszorg scoren we vrij goed, en wij als belastingbetaler zorgen voor een goed onderhouden land.

Maar ten 1ste we liggen te laag ivm met eventuele toekomstige overstromingen.

Ten 2de Er zijn landen die ons overtreffen.

Maar: Wij maken wel het lekkerste bier!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elk land heeft zijn mindere en betere elementen..
zo vind ik bijvoorbeeld het straffen op draagkracht beter.. en dat sigaretten en drank fors duurder mogen zijn omdat ik het idee heb dat ik mijn zorgkosten financier voor rook en drank verslaafden..
Ook vind ik de aanpak van de politie te soft..

Toegevoegd na 1 minuut:
qua klimaat en bevolkingsdichtheid is het ook niet het ideale land om in te wonen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja Nederland is het beste land om in te leven. Zowel sociaal als financieel.
Wij zijn een voorbeeld van de Democratie. Iedereen heeft een bestaansrecht, zelfs pedofielen worden zeer goed geholpen en niet meteen de doodstraf gegeven.
De politie is niet of nauwelijks corrupt.
Wanneer je een ongeluk maakt en je hebt spoedhulp nodig worden we met een trauma helikopter gehaalt.
Nederland is een openminded land en dat zie je terug in het drugsbeleid. Blowen wordt gedoogd en daardoor is er minder criminaliteit.
Zo kun je nog even doorgaan. Er zijn natuurlijk ook wat minpuntjes, maar vergelijken met andere landen zijn wij superieur en uniek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou en of.
ondanks dat er gemorreld wordt aan van alles
en nog wat
is Nederland nog altijd een van de beste landen in de wereld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En in hoeveel landen heeft Eleo dan wel gewoond?
nederland is een klein land maar een van de grootste met export over de wereld
nederland heeft een goede zorg van de wieg tot het graf..
als nederlandse ben ik trots op mijn land ook al woon ik er niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er stond in zo'n gratis krantje(Metro of Spits ik weet niet zeker welke) dat Nederlanders een erg tevreden volkje is voor ons komen de Scandinavische landen en na ons ongeveer de rest van de wereld.

Misschien kun je de volgende vraag iets specifieker stellen. Dat is niet alleen voor de antwoorders maar ook voor jou zelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat versta je onder beste land om in te leven? Onder welke voorwaarden?

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik begrijp wel waar je naartoe wil, ik denk het wel in het algemeen, maar het onderbouwen is makkelijker met voorwaarders. Als we kijken naar natuur, files, politiek kun je het je afvragen.
13 jaar geleden
Een ongenuanceerde en suggestieve vraag, overlopend van eigenwaan.

Er bestaat geen beste land. Vraag maar aan nederlanders die in het buitenland wonen. Ik denk niet dat iemand van hen Nederland op 1 zal zetten. Het beste land hangt bovendien af van jouw wensen en jouw financiele mogelijkheden. Als je bergen wilt zien - bijvoorbeeld - dan is NL een waardeloos land. Als je in een huis met een grote tuin wilt wonen, dan kan dat in Nederland alleen als je over veel geld beschikt.

Ondanks dat ik jouw vraag afkeur, geef ik als antwoord NEE
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nuchter, waarom zo agressief in je antwoorden en reacties?