Wat is erger…oorlog met jezelf of oorlog in de wereld?(vanuit Christelijke visie)?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
Wat is oorlog met jezelf?

Het beste antwoord

vanuit christelijk oogpunt: Oorlog met jezelf; Daar kan je wat aan veranderen. Oorlog ind e wereld kan je niet veranderen, en jij wordt in het volgende leven niet beoordeelt op wat anderen doen / gedaan hebben. Alleen op wat je zelf gedaan hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Bij oorlog in de wereld vallen miljoenen doden en andere slachtoffers die onschuldig zijn aan de oorlog. De gevolgen van oorlog met jezelf staan hier niet toe in verhouding. Ik geloof dat God dat ook wel snapt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vanuit de Christelijke visie is oorlog met (delen van) de wereld nooit een probleem geweest. Als de tegenstander maar deels tekenen gaf van afwijkend- of geen geloof is dat reden genoeg voor de nodige slachtpartijen.

Oorlog met jezelf is onmogelijk; de definitie van oorlog is een gewapende strijd tussen volkeren of staten en in je eentje voldoe je aan geen van beiden. Je kunt hooguit in onvrede met jezelf leven, en da's natuurlijk geen pretje...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als een kat een vogel opeet, of een mens overlijdt aan een ziekte, zijn de kat en de ziekte dan het kwaad?

Nee, beide zijn slechts weergaven van oorzaak en gevolgen. God is de oorzaak der oorzaken, dus alle oorzaken gebeuren met medeweten en toestemming van God.

Als God het zo wil, dan kunnen we het alleen maar toejuichen (vanuit Christelijke visie)!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het over psychische oorlog hebt, is oorlog met de wereld een vorm van oorlog met jezelf. Mensen die zich verzetten tegen 'de maatschappij', of 'de rest', hebben vaak innerlijke conflicten.