Wat is nou de meest gesproken taal?

Is het nou engels omdat het wereldwijd word gesproken,Of Chinees omdat ze gwn 2miljard+ mensen hebben die het spreken..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Volgens mij bedoel je te vragen wat de definitie is van "meest gesproken taal" oftewel wereldtaal: of dat de taal is die het grootste aantal mensen heeft die het spreken, of dat het de taal is die het grootste aantal landen heeft waar het gesproken wordt...

Een exacte definitie van wereldtaal en welke talen erbij horen is niet duidelijk te geven. Engels, Frans en Spaans zijn ongetwijfeld wereldtalen omdat zij wijd verspreid zijn en veel gebruikt worden door internationale organisaties en veel wordt aangeleerd. Het Chinees is een erg veel gesproken taal in China, maar buiten China kent bijna niemand deze taal en wordt weinig internationaal gebruikt, hetzelfde met Japans. Hindi en Urdu behoren qua aantallen sprekers tot de grootste talen ter wereld maar hebben internationaal bijna geen betekenis. Het Nederlands is qua aantal sprekers zeker de kleinste in het rijtje maar had internationaal, vooral vroeger een grote en aanzienlijke status.

De toren van babel... :
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

1. Mandarijn - 1151 Miljoen sprekers
2. Engels - 1000 miljoen
3. Spaans - 500 Miljoen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/top-gesproken-talen-wereld.38440
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meest gesproken taal ter wereld is slecht Engels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, ferrie troe!
Maar de meest gesproken moedertaal, dat als standaard voor gesproken talen op de wereld aannemende, is het Mandarijn, met ruim drie kwart miljard sprekers, wat meer is dan Engels met nog geen half miljard moedertaalsprekers.