Waarom leven we op aarde?

Waarom leven we op aarde,want het leven moet toch ergens voor bestemd zijn?Anders hadden we beter niet geboren hoeven worden denk ik....(zeker in deze maatschappij waarin het steeds bureaucratischer lijkt te worden)...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ voor de vraag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
van mij ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach, dat komt gewoon rechtstreeks uit de schoolkatechismus: "Waartoe zijn wij op aarde?
- Wij zijn op aarde om God te dienen en daardoor hier en hiernamaals gelukkig te zijn." Als dit je als kind is ingeprent en je verlaat het geloof, is het niet raar als je jezelf dan de vraag stelt: als de katechismus geen waarheid bevat, waartoe zijn we dán op aarde?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vraag der vragen, miljarden keren gesteld en nog nooit een juist antwoord op gegeven, dat antwoord bestaat namelijk (nog) niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@GewoonHelena:
Je doet in deze ene vraag een hele hoop veronderstelingen, en legt onderlinge verbanden tussen deze stellingen, die mij niet meteen helder zijn. Zo veronderstel je:
"[..] want het leven moet toch ergens voor bestemd zijn" Durf je het gedachtenexperiment aan, dat er geen 'bestemming' is voor levende organismen? Welke gevolgen zou die realiteit volgens jou hebben voor het leven op aarde? Vervolgens veronderstel je:
"Anders hadden we beter niet geboren hoeven worden denk ik..." Waarom niet? Zou je jouw leven als minder waardevol ervaren als je tot de conclusie kwam dat er geen bestemming na de dood is? Waarom zou het daardoor niet waardevoller kunnen worden? Als laatste zeg je:
"[..] zeker in deze maatschappij waarin het steeds bureaucratischer lijkt te worden" Het verband dat je hier legt snap ik niet in relatie tot de rest van de vraag. Wat bedoel je hiermee? Kun je uitleggen welk verband jij ziet tussen bureaucratie en je vraag?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vraag is raar gesteld. Ik dacht meteen dat de vraag was waarom we op aarde leven i.p.v. een andere planeet. Je bedoelt: "Waarom leven we?" Toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik schaar me achter fireeyedboy, al die veronderstellingen, en hoezo "we hadden beter niet geboren kunnen worden"?

Het beste antwoord

Er is een groot verschil tussen voorbestemd en zinvol. Mijn leven is zinvol door de zin die ik eraan geef, niet door de bestemming die één of ander mythisch opperwezen voor mij bedacht zou hebben.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik kan natuurlijk niet vertellen waarom jij leeft, maar wel wat mijn leven zinvol maakt. Daarom vul ik dit antwoord even aan met een citaat van mezelf op een andere, verwante vraag. Ook omdat ik uit jouw vragen proef dat je veel bezig bent met kwesties van wel/niet geloven, en hoe dat dan werkt, zo'n niet-gelovig leven.

"Waarom zou je geloof nodig hebben om ergens voor te leven?

Ik leef voor wat ik in dit leven kan zijn en bereiken, niet voor wat een vage oppermacht vindt van wat ik doe. Om me tijdens mijn leven te ontwikkelen. Wellicht om in de toekomst mijn kinderen het beste te bieden. Om een deel te zijn van de wereld om me heen. Om een positieve invloed te hebben op die wereld.

Wat heeft wel of niet gelovig zijn daarmee te maken? Ik vind het zo al wel doel genoeg."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is helemaal waar ja...ik hou me bezig met wel of niet geloven...Ik wil een positieve invloed hebben op mijn kinderen.

Andere antwoorden (35)

Omdat we zijn geschapen door God en hij de aarde voor ons heeft gemaakt om te leven.
We zijn hier niet voor niets, daar ben ik van overtuigd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sinds mensenheugenis vraagt men zich al af waarom /waarvoor zijn wij op aarde.
niemand weet dat en ik zie het in de nabije toekomst ook niet beantwoord worden .
misschien komt de mens er nooit achter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat het inderdaad een foutje van de natuur is elk dier heeft zo zijn functie hoe gruwelijk ook ,de functie van de mens ,is mij inziens overbodig,dit is welliswaar een half antwoord,maar toch zinvol hoop ik ,.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet waarom we perse op aarde leven.
Maar ik denk persoonlijk dat we er allemaal om een reden zijn.
Ik geloof niet in een God, althans niet de God die allerlei geloven verzinnen, een god die je straft of veroordeeld of allerlei geboden oplegt, maar wel in iets wat er ons samen verbind en ik geloof dat we uiteindelijk een hoger doel nastreven, al zijn we ons daar niet allemaal van bewust.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou kijk. Het is natuurlijk zo dat of het wel of dat het niet zin heeft dat we dan toch leven. Zoiets heet een feit. Nou. Dus. Stel dat het niet een zin heeft, dan leven we gewoon en dan niet meer en dan is het allemaal wel best. Als dat het zo is dat het wel zin heeft maar we weten niet of het zin heeft of dat we weten niet wat dan de zin is dan is dat hetzelfde als dat het geen zin heeft.
Dat heeft al met boeken enzo en opgeschreven en bedacht enzoverder door camus en door kierkegaard en door zo nog wat meer enzo, en dan heet het absurdisme. Dat is de filosofie van dat het leven geen zin heeft en dat dat dan niet erg is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kerel, wat kun jij heerlijk uit je nek lullen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ je heb groot gelijk, meer dan je zelf weet waarschijnlijk;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kirsten,laat je niet in de luren leggen door Harm!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daarom zegt ik ook " meer dan je zelf weet waarschijnlijk;)"
Het idee dat wij een bestemming hebben op aarde is pure arrogantie, veroorzaakt door het feit dat wij nou eenmaal kunnen denken en ons hier door zo verheven voelen boven al het andere leven op aarde, dat er wel haast een doel moet zijn. Mijn waarheid is dat wij net als al het andere leven op aarde ontstaan zijn door puur toeval en dat het leven volstrekt zinloos is, er is geen diepere betekenis, geen hoger doel en geen God.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oe jammer...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, niet te zwaar aan tillen, is slecht mijn mening en geen absolute waarheid ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hey Bierdopje,
Denk dat je met dat tweede gedeelte helemaal gelijk hebt,
Maar ik denk ook dat als jij je negatief opsteld dat uitstraalt op allen on je heen en vervolgens alles negatief wordt, het zelfde geld andersom dus ook, sta je positief in het leven zijn mensen vriendelijker, krijg je meer voor elkaar etc. Dat heb je dus helemaal zelf in de hand, heeft niks met een hogere macht oid te maken, is maar net hoe je zelf in het leven staat!
Waarom moet het leven ergens voor bestemd zijn ? ik ben heel blij dat ik ben geboren want ik leef graag,of dat nou zin heeft of niet .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk, daar kunnen we wat mee!
Zo zie ik het;
Wij mensen leven op de aarde.
wij leven op de aarde omdat we de aarde moeten 'onderhouden'. en daar maken we verkeerd gebruik van
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De plus die je niveau 2 maakt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hardstikke bedankt in Dat geval!!!
Ik vond op Google een rede van een wetenschapper die betoogt: omdat ook wetenschappers uiteindelijk stuiten op een niet-weten, is het kennelijk voor de mens een noodzaak om verder over de oorsprong en doel van zijn bestaan na te denken, en die te leggen bij God.

Het is heel boeiend om te lezen. Temeer daar er hier op GV heel veel wordt nagedacht over de aloude zg tegenstelling tussen wetenschap en religie. Deze wetenschapper zegt: de mens heeft de religie nodig omdat de wetenschap niet voldoende antwoorden heeft.

Zelf geloof ik dat alle leven zin heeft. En dat ons bestaan in Gods Hand is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij zijn hier op de aarde geplaatst om aan de zeven eigenschappen te werken.

Liefde, wijsheid, wil, orde, ernst, geduld en barmhartigheid, en dan wel uit eigen vrije wil.

Als je in de Bijbel leest Matteüs 15:29-39, de tweede wonderbare spijziging, dan worden de mensen verzadigd, maar dan blijven er nog zeven korven over, dat heeft een geestelijke betekenis, "uit die korven moeten we dus dagelijks eten" aan de zeven eigenschappen werken.

Bron, Predikingen van de Heer (Gottfried Mayerhofer)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om de zelfde reden als dat alle andere dieren op aarde leven
Om nakomelingen te produceren en zodoende de soort in stand houden. Ik kan me niet voorstellen, dat er een hogere bedoeling achter steekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij leven op aarde omdat de aarde als enigste planeet van ons zonnestelsel, op de perfecte afstand van de zon staat.
Op de andere planeten is het of te koud of te warm en daarom niet geschikt genoeg om daar leven te laten creëren of leven te houden.
Mars zou nog een oplossing kunnen zijn voor als er hier op de aarde het leven ons door wat voor toedoen dan ook on mogelijk gemaakt zou worden , maar voor zulke onderzoeken en ontwikkelingen is zoveel geld nodig dat de wetenschap in combinatie met de nasa maar besloten hebben het geld voor andere zaken te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo is het! +
Ik weet niet of we leven om de aarde te onderhouden.
Ik weet ook niet of we leven om ons voort te planten.
Beide zaken doe je evengoed wel omdat het in onze natuur zit.
(ok, de aarde wordt verwoest door de mens en dat alleen maar om geld)
Ik weet 1 ding wel en dat is dat je van je leven het allerbeste moet maken omdat het zomaar afgelopen kan zijn.
Make your life worth living is mijn motto oftewel leef om te leven.
We're all gonna end up 6 feet under after all en na een jaar ben je alweer vergeten want deze trein blijft doorgaan.
Hard maar waar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wil gecremeerd worden hoor dus niet begraven.Staat al in mijn wilsbeschikking vast.
Na het eindigen van ons leven zullen we het weten, als we dan niet in staat zijn te "weten" hebben we het leven nooit begrepen.

Toegevoegd na 21 minuten:
Maar als ik zit te eten en het smaakt me prima, denk ik
hier leef ik voor.
En als ik naar bed ga, na een dag hard werken denk ik,
hier leef ik voor.
En als ik mooie dingen gemaakt heb, waar ook anderen van kunnen genieten, denk ik,
hier leef ik voor.
Als ik mooie mensen ontmoet, denk ik,
hier leef ik voor.
Als ik kijk naar mijn eigen gezin met 4 kinderen, denk ik
hier leef ik voor.
Als ik mensen mag en kan helpen, denk ik,
hier leef ik voor.
Als ik de natuur om me heen zie en ervaar, denk ik,
hier leef ik voor.
Als in de morgen de zon weer opkomt en ik nieuwe plannen maak voor de dag, denk ik,
hier leef ik voor.

Als ik snachts ziek wakker wordt, denk ik
leef ik hier voor?
Als ik regelmatig pijn voel, denk ik,
leef ik hier voor?
Als ik mijn rekeningen niet kan betalen, buiten mijn eigen schuld, denk ik,
leef ik hier voor?
Als ik grote problemen heb met mijn eigen kinderen en familie, denk ik,
leef ik hier voor?
Als mijn leven uitzichtloos is en vol ellende, denk ik,
leef ik hier voor?
Als mijn dokter me vertelt dat ik ongeneeslijk ziek ben, denk ik,
leef ik hier voor?
Als ik na een rot leven, ook nog akelig sterf, denk ik,
leefde ik hier voor?

Zullen we het ooit begrijpen?

Mijn toegevoegde antwoord slaat niet op mijn leven, ik ben gelukkig, mijn leven staat in het teken van anderen helpen, daar leef ik voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi gezegd! super. +!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prachtig! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi antwoord ! Dikke plus.
leuke vraag... een diep-existentiële vraag... denk dat de mensheid zich al sinds het ontstaan als homo sapiens ('denkende mens') zich met deze vraag heeft beziggehouden. De hele filosofie probeert hier juist richting aan te geven en iedereen vult het toch weer anders in. Of het nu Descartes was of Teilhard de Chardin, Nietzsche of Dijksterhuis... denk dat uiteindelijk iedereen voor zich moet bepalen wat voor hem/haar de essentie van het leven is. Het is een continue afwisseling van essentialistische en existentialistische denkbeelden.
Ik ben er weliswaar uit, maar mensen die meer letten op 'harde feiten' zullen mijn antwoord niet accepteren. En andersom accepteer ik hun antwoord niet. Het is een combinatie van jouw instelling, je interesses en je opgedane kennis en inzichten. Ik denk dat je open moet staan voor heel oude tradities en kennis en een gevoel erbij hebben...
Sorry dat er geen duidelijk antwoord mogelijk is, maar dat is inherent aan de vraag. Denk dat je zelf zult moeten zoeken, rijpen, kennis vergaren en erover moet nadenken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We leven op aarde omdat de omstandigheden die er op dit mooie plekje in het universum gelden precies zo zijn, dat er leven kon ontstaan. Vervolgens is door goed geluk, toevalligheden en hier en daar een bewuste keus de juiste situatie ontstaan waardoor de primaire bouwstenen voor jouw leven op het juiste moment bij elkaar kwamen.

Je leven hoeft geen bestemming te hebben, tenzij het er van jou perse een moet hebben. Maar de enige die er dan die wil op legt, ben jezelf. 'Moeten' is een menselijk begrip. Voor de rest van het universum is er geen 'moeten'. Er is slechts het 'zijn'.

Het zelfde geldt vwb. je 'niet geboren hoeven worden' standpunt: Als jij vindt dat je beter niet geboren had kunnen worden in een zinloos leven, dan is dat ook zeker zo voor jou. Maar niet voor eenieder; het is een zaak van interpretatie. Ik zie mijn leven in zijn geheel als volledig zinloos op universele schaal. Maar ik zou het voor geen goud willen missen. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om te genieten van alles wat het leven te bieden heeft.
Om te leren en met de geleerde kennis een betere wereld te creeeren.

Sta er niet teveel bij stil maar LEEF!

Met dank aan Cindy 1985
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, TrueBeauty dat klinkt bekend!
Wij waren hier op aarde neergezet om de tuin van Eden uit te breiden tot een wereldomvattend paradijs.Daarbij moesten we ook de dieren in onderworpenheid hebben.

Iedereen zal ,denk ik het met mij eens zijn, dat we daar tot nu toe niet zijn in geslaagd en schromelijk in te kort zijn geschoten.Dat komt omdat onze eerste ouders de leiding 'van boven' verwierpen en het op hun eentje eens zouden verwezenlijken.

Doch niet getreurd ,straks krijgen we terug hulp van boven.De lijn is reeds hersteld.Nu moeten er eerst nog grote opruimwerkzaamheden gebeuren.

Ja de mens is oorspronkelijk gemaakt om voor de aarde en het leven daarop te zorgen,en om voor leiding daarvoor naar God op te zien.

Niemand kan bewijzen dat God van dit oorspronkelijk voornemen is afgestapt.Straks leeft de mens voor eeuwig op een aards paradijs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alleen op aarde kunnen we leven
de rest is water of lucht denk ik
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ach ja, net zo als de vraag: wat was er eerder de kip of het ei? Waarom ............. als we dat wisten...;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat we niet op de rest van de planeten kunnen leven?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Xd omdat we op Venus dood gaan:) ( op andere planeten ook btw...op aarde na.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is 1 iemand die het antwoord 100% weet.

GOD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste antwoord op dit soort vragen vind ik nog steeds de antroposofe benadering: we kunnen deze vraag stellen omdat we bestaan; als we niet zouden bestaan is de vraag irrelevant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een licht filosofisch / spiritueel antwoord. De buitengewone film : "the Matrix" geeft een visie op deze vraag.

We hadden ooit een "echt " levensdoel , we zijn allemaal "verlichte " zielen , maar we zijn het contact met het doel verloren.

Nu lopen we min of meer doelloos, rond , levend voor carriëre, materieel gewin , plezier, voor de wetenschap of voor verwekking van nageslacht.

Er is een "verre " toekomst waarin het leven minder doelloos zal zijn. Dat is de "nieuwe "tijd . Verschillende mensen voelen dit al aankomen en zijn begonnen met het verkennen van ons toekomstige wereldbeeld. Meer spiritueel , minder materialistisch. We krijgen dan weer contact met dat deel van onszelf dat we werkelijk zijn.

Voorlopig blijft het afwachten.

Toegevoegd na 41 minuten:
Sorry ik was wat minder positief in het begin mijn antwoord. Nog steeds in die filosofische/ spirituele bui :

Wij mensen zijn ontdekkers . We zullen méér gaan ontdekken, over de natuur, de wetenschap , de psychologie van de mens en over de manier waarop we samen kunnen leven in de toekomst.

We leven in een heel bijzondere tijd. De grenzen zijn aan de groei, we verkennen onze ( materiële ) grenzen, we verkennen duurzaamheid en "hoe nu verder" . We leven met enorm veel mensen op de aarde en we weten in ons collectieve bewustzijn dat het niet veel langer kan op deze manier . Een enorm groot deel van de bevolking op de aarde leeft in onvoorstelbare armoede. tegelijk leven wij in het westen met een ongekende consumptie . Terwijl wij het contact met onze diepere zelf aan het verliezen zijn, zijn mensen in minder ontwikkelde landen in staat om een veel zuiverder visie en geloof hoog te houden.

Wij zijn ( als zielen ) op aarde om mee te maken en mee te bouwen aan een toekomst waarin we gaan bewijzen dat wij mensen wel duurzaam met onze soortgenoten en onze medebewoners op aarde kunnen leren omgaan.

Het is een groot voorrecht om in deze tijd hier rond te lopen. Maar het doet ook pijn om te realiseren dat we nog lang niet zo ver zijn met onze duurzaamheid ( zowel met anderen als met onze omgeving ) .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat moet ik een paar keer lezen.
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb ik toch afgelopen week de hele Matrix zitten bekijken maar helemaal niet gezien waar jij het over hebt?! Dat je door het kijken naar the Matrix over dit soort dingen na gaat denken, daar ga ik mee akkoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Stippel. Ik begrijp wat je bedoelt. Het gaat in de film niet helemaal hierover. Het idee is : de visie dat de doel van je leven eigenlijk niet in het dagelijks leven zichtbaar is . Dat er een hoger doel is ( en dat je dit altijd hebt geweten , ergens in je achterhoofd ) , iets waar we het contact mee zijn verloren . Wat het is weten we niet . Het kan zijn een collectief geheugen waar we het contact mee zijn verloren. Of God ( op welke manier dan ook wij Hem dan ervaren ) . Of de bron waar we ook vandaan komen ( als ziel ) . Die zuivere kijk op onszelf en op anderen die onder druk is komen te staan door wat de samenleving voor ons verlangt. Dit was de visie die ik herkende toen Morpheus tegen Neo vertelde : "Er is iets waar je naar op zoek naar bent. Je voelt het iedere dag ". En daarna als Neo wakker wordt , zijn avatar in de Matrix verlaat en in zijn echte ik wakker wordt , die ver in de toekomst in een cocon zit gevangen .
eigenlijk is het een vraag die we niet alleen met ons verstand kunnen oplossen. er komt meer bij kijken.
er is een drang in ons tot existentie.
het opdoen van ervaringen, uitdagingen aan te gaan, de drang om met de materie om te gaan, in alle diversiteit.
leuk of niet leuk, bureaucratisch of niet, het maakt niet uit. het gaat om de (ook: spirituele) ervaring!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn vele visies hierop. Alleen je weet het niet. Dat is het enige goede antwoord. Hoewel het niet echt een antwoord is. Je kunt simpelweg niet overal een antwoord op krijgen.

Ik geloof niet dat er een god is. Niet een god die zo de hele aarde heeft gecreëerd zoals in de bijbel wordt beschreven.

Misschien draaid alles wel om jou. Misschien is alles en iedereen om je heen wel gewoon een obstacel. Het lijkt alsof ze denken, maar de enige van wie jij zeker weet die kan denken ben jij. Misschien is de toekomst wel gewoon vast gelegd. Misschien heb je een doel, een doel die je pas weet zodra je hem voltooid hebt. Misschien heb je wel een toekomst die bijna helemaal is vastgelegd en je slechts kunt beinvloeden, door zowel goede, als slechte dingen te doen.
Het enige doel wat ik hierbij zou kunnen bedenken is je leven leven als een goed persoon.

Misschien bestaat er wél een God welke alles heeft gecreeerd. Hiervoor kun je alle andere antwoorden lezen, ik geloof niet in God en kan er ook niet al te veel over vertellen. Persoonlijk vind ik het frappant dat er een God is welke alles heeft gecreeerd. Want als wij een doel hebben, heeft Hij dat ook. En dat is?

Misschien is er oook wel iets. Niet per sé een god, maar iets kleiners. Of iemand die binnen in je zit. Iemand of iets dat je verteld wat goed is en wat je eigenlijk niet moet doen. Maar een doel geloof ik niet dat er is. Ja, live your life with its full potential. Verder zou ik niks kunnen weten.

Ik weet niet wat voor doel wij hebben en of wij überhaupt een doel hebben. Toch heb ik geprobeerd een antwoord te geven op deze vraag, zonder dat ik het antwoord überhaupt weet. Net als iedereen die voor me ging.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geloof in God, van de bijbel.
Maar ik vind sowieso onzin om te zeggen 'we hadden beter niet geboren kunnen worden' het leven is toch leuk? en als het eventjes niet goed gaat, gaat het daarna meestal wel weer goed!

Toegevoegd na 58 seconden:
Geniet van je leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat aarde de juiste klimaat voor ons heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat iets of iemand ons hier gebracht heeft. En we kunnen het hier alleen overleven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
we hebben er zelf niet voor gekozen om op deze aarde te moeten leven.dat hebben je ouders gedaan.die hebben er ook niet voor gekozen,enz...je bent op aarde gekomen omdat je ouders je hebben gemaakt door elkaar lief te hebben en aan voortplanting hebben gedaan om jouw te creëren.jij bent t bewijs van hun liefde.en of je t nou leuk vind of niet,je zal toch verder moeten ook al heb je er niet om gevraagd.maak er gewoon t beste van en zet problemen die je niet aan kan aan de kant.die maatschappij kan je toch niet veranderen dus leer er mee om te gaan en stoor je niet aan dingen die je irriteren.
succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb niet alle antwoorden gelezen omdat ik me er bewust van ben dat er heel veel meningen bestaan.
Maar ik wil je wel mijn mening geven.
Of het leven nut heeft of niet hangt van je eigen invulling af.
Ik ben er van overtuigt dat de oerknal een dossis energie was.
Ik ben ontstaan uit de evolutie dus ik ben energie.
Die kan ik positief aanwenden of negatief.
Mijn ervaring is dat het beter is om mijn energie positief te gebruiken, daar voel ik me beter bij, en ik heb het gevoel dat ik daar ook een ander positief door beinvloed.
Ik ben niet meer waard dan welk levend iets op deze aarde.
Maar als ik sterf ga ik gewoon weer op in energie.
Energie verdwijnt niet. Maar negativiteit kost veel meer energie dan positiviteit.
Dus zolang ik ervan overtuigt ben dat ik goed doe heeft mijn leven zin.
En als dat betekent dat ik terug moet naar de basisbehoeften dan gebeurt dat ook.
Ik heb behoefte aan een volle maag, geen warmte of koude en gevoel van waarde.
Ik ben net zo waardevol dan alle andere energie om me heen, ook die mier die ik iedere dag onwetend dood trap.
Respect voor het leven en alles komt goed.

Toegevoegd na 59 seconden:
Verbeter de wereld en begin!!!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vergissing van de natuur. Wordt momenteel rechtgezet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom we op aarde leven weet ik ook niet maar dat God de aarde heeft geschapen met als hoogtepunt in de schepping de mens, geeft voor mij aan dat we moeten zorgen voor de schepping en voor de mensen die er wonen. We hebben daarin ieder onze eigen verantwoordelijkheid. Iemand laten afbranden is vele malen makkelijker dan de helpende hand toesteken.
Dat we hier niet voor niets leven staat voor mij als een paal boven water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
we leve op aarde omdat er water is en genoeg vruchten enz om te kunnen overleven..
in andere planeten vind ge da nii