Waarom wordt er met kaboutertjes en elfjes gelachen terwijl dezelfden engeltjes en duiveltjes als een serieus onderwerp beschouwen? ?

Dat er duiveltjes bestaan is toch even onwaarschijnlijk als dat er kaboutertjes bestaan

Toegevoegd na 8 minuten:
Misschien omdat duiveltjes iets sympathiek stout ,engeltjes iets sympathiek braaf en kaboutertjes alleen maar sympathiek neutraal overkomen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

De duivel en de engelen hebben een christelijk certificaat van echtheid en ja die elven en kabouters zijn van heidense afkomst en volgens christenen is alleen christelijk geloof waar en zijn andere vormen toch op zijn minst een vergissing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je in Schotland gaat praten over elfjes, dan zeggen ze daar allemaal dat ze bestaan. Net als feeën, etc. Het is dus behalve religiegebonden ook plaatsgebonden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zelfde als met trollen in noorwegen:)