De schattingen zeggen 14 miljoen ; tot nu toe waren het er gemiddeld iets van 6miljoen. Een finale trekt altijd meer kijkers, vaak vrijwillig, maar ook wel tegen wil en dank. Als pa voetbal wil kijken, hebben ma en de vijf dochters in de regel verhipte weinig meer te vertellen, en zijn er dus 7 kijkers, waarvan 1 vrijwillig.

De stelling ' iedereen houdt van voetbal' is straf overdreven. Als ik in mijn wijde omgeving rondvraag en rondkijk, kijk ongeveer 1 op de 4 mensen vrijwillig, 1 kijkt mee omdat partner kijkt, en eentje omdat-ie mee wil kunnen praten / niet onder wil doen / voor de gezelligheid meedoet. En de vierde kijkt niet. Een kwart dus.

Dat klopt niet met die 14miljoen, dus ik heb kennelijk niet helemaal een doorsnee-vriendenkring (wat ook wel klopt inderdaad, want meer dan de helft zijn normaliter voetbalhaters, waarvan nu een gedeelte toch maar kijkt omdat het zo hoort ofzo, weet ik veel). De echte voetbalhaters kijken sowieso niet. En ongetwijfeld hoor ik morgen ergens in de loop van de dag wel of we gewonnen hebben of niet.

Want zelfs als je ECHT niet WILT, is er geen 'enkele manier om helemaal onder de vreselijke voetbalmanie uit te komen. of je moet maandenlang de teevee uitlaten, niet in de winkel komen, niet de straat op gaan en bij niemand op visite. Beetje saai, helaas. En dat geldt toch vrees ik ook voor een niet onaanzienlijk deel van die 14miljoen kijkers.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 ik zal morgen ook weer vreemd aangekeken worden als ik zeg dat ik vrijwillig niet heb gekeken. Koptelefoon ligy klaar evenals een stapel hardrock..
rose
13 jaar geleden
Die ma en die vijf dochters kunnen natuurlijk ook gewoon iets anders gaan doen...
rose
13 jaar geleden
Blijkbaar moest je je ei even kwijt.

Andere antwoorden (2)

Er wordt verwacht dat rond de 14 miljoen van de 16 miljoen gaan kijken, omgerekend is dat 87,5% dat gaat kijken. Dus 12,5% dat niet gaat kijken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar de halve finale keken 12 miljoen mensen, dat zal vanavond dus ongeveer 14 miljoen zijn = 87,5% dat kijkt.
Dus maar 12,5% kijkt niet.