Waarom lezen veel mensen de vragen die gesteld worden niet goed?

Nee, ik bedoel precies wat er staat.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Antwoorden (7)

omdat men met zo min mogenlijk moeite zoveel mogenlijk punten wil behalen?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vraag me werkelijk af waarop je dat baseert. Mijns inziens zijn het namelijk vaak juist bepaalde vragen die dusdanig vaag, voor meerdere uitleg vatbaar of ronduit slecht geformuleerd worden dat heldere en eenduidige antwoorden nagenoeg onmogelijk te geven zijn.

Maar even met je mee gaand in je stelling plus vraagteken, kun je hieronder in de reacties wellicht wat voorbeelden noemen van hetgeen waaraan je refereert?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat ze al denken te weten wat de vraag is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vind dit wel een heel goede vraag. Maar je moet wel oppassen met generaliseren. Het zijn zeker niet VEEL mensen die niet zo goed lezen. Het zijn er enkele. Ik ben nog niet zo heel lang hier actief en heb bijvoorbeeld al gezien dat iemand in de vraag zet: ik bedoel jij persoonlijk en dat iemand dan een algemeen antwoord geeft.

Maar om terug te komen op je vraag: Waarom? Geen idee. Ik denk dat het puntensysteem er zeker mee te maken heeft. Maar dat is maar tot op zekere hoogte. Ik denk dat mensen in het algemeen vluchtig lezen en zeker als een vraag nogal uitgebreid wordt gesteld kan het zo zijn dat men te vroeg gaat antwoorden.
Het kan ook gewoon zo zijn dat iemand eigenlijk geen antwoord op de eigenlijke vraag weet, maar wel iets over het onderwerp kwijt wil. Natuurlijk kan dat dan beter bij de reacties komen te staan ipv bij de antwoorden, maar ja, dan komen we terug bij het puntensysteem...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat die punten niet veel uitmaken maar meer de luiheid en het toch bezig willen zijn.
te lui, men is te lui om de hele vraag te lezen... waaronder ik... Ik lees de vraag pas helemaal als ik de vraag aan het beantwoorden ben en soms dat zelfe nog niet...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@XiniX
ik lees regelmatig dat je jezelf te lui acht om... what ever te doen... maar blijkbaar ben je niet te lui om dat te typen en de hele dag GV te 'spelen'... hoe zit dat?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
lol²...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
:D
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Shanti for president....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@Deva, dat is nu mijn eigen partner die dat zegt, lol
en ik hou van haar...
Daarom is mijn vraag nog steeds niet beantwoord.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als het met name je eigen vragen zijn,
die zo slecht gelezen worden,
Misschien kun je ze eens iets anders en wat beter geformuleerd stellen?

Of je verwacht antwoorden in een bepaalde richting en je krijgt hele andere? Misschien bevalt je dat niet zo?