Waarom gaan mensen met Koninginnedag naar Amsterdam?

Ik bedoel in Utrecht, Breda, Den Bosch, Leiden etc. is het op die dag toch ook leuk?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ook ik verwonder mij daar al jaren over. En niet alleen op Koninginnedag! Als geboren Rotterdamse acht ik een "plezierbezoek" aan die stad hooguit eens per generatie gerechtvaardigd ;)

Maar om toch een antwoord te geven dat mijn ongetwijfeld wat vreemde opvattingen daaromtrent laat voor wat ze zijn: waarschijnlijk omdat mensen nu eenmaal kuddedieren blijken en graag (zeker wanneer ze een "excuus" hebben) dáár zijn waar de rest ook samendromt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Juist omdat zoveel mensen het doen. Erg druk en dus, in de ogen van veel mensen, moet het wel gezellig zijn.

Verder is het natuurlijk ook wel zo dat bepaalde georganiseerde activiteiten mensen aantrekken maar ik denk dat men er voornmalijk naartoe gaat naar aanleiding van gehoorde verhalen en of eerdere ervaringen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Logisch beschouwd kan je er ook beter niet naar toe gaan; veel te druk, etenswaren stampvol bacterien en nauwelijks bereikbaar. Mens is een kuddedier he?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik blijf gewoon in denbosch. Ieder jaar met koninginnendag is er bij ons " trix in the mix". Echt super gaaf feest met veel dj's!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Men heeft nog steeds dat spontane beeld voor ogen dat de koninklijke familie na het defilée bij Paleis het Loo naar de Amsterdamse binnenstad ging...

Dit heeft geresulteerd in een gezellig volksfeest...

Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik met koninginnedag nog nooit mijn eigen stad uit ben geweest, omdat het daar zeker zo gezellig is als in Amsterdam. Even los van het feit dat praktisch ieder zichzelf respecterende radiostaion er een knalfeest van wilt maken op het e.o.a. Amsterdamse plein. Het zal allemaal wel zo zijn, maar het kan de gezelligheid in mijn stamkroeg toch niet overtreffen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is de hoofdstad..en deze moet z'n reputatie behouden. Daarnaast is het ook wel een touristische stad, wat ook bijdraagt aan een bepaalde sfeer. Maar je moet ook van de drukte houden, en veel mensen houden daar blijkbaar van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het de enige keer in het jaar is dat mensen van buiten de stad naar Amsterdam komen.
Er is dan een goede aanleiding voor .

Het leuke is dat
Amsterdammers juist vaak naar de kleinere plaatsjes gaat.
Daar wordt meestal nog "het echte Koninginnefeest"gevierd.

Bokje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom niet? De hoofdstad van ons land en hoe meer zielen hoe meer vreugd. File staan en lopen is voor veel mensen leuk. Zie je veel en wordt je veel bekeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, Amsterdam is de hoofdstad en is heel erg groot wat als voordeel heeft dat er gigantische vlooienmarkten zijn. Dat trekt natuurlijk heel veel mensen, koopjes, koopjes en nog eens koopjes. Ook leuk voor handelaren. En Amsterdam is ook heel leuk en gezellig tijdens koningendag behalve als je er met autopech komt te staan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het gras bij de buren altijd groener is.
Doe mij maar een lekker bbq in de achtertuin met wat mensen en genoeg vrije stoelen ipv door een gigantische mensenmassa te moeten schuifelen.