hoeveel mensen blowen er in Nederland en wat is de totale dagelijkse hoeveelheid landelijk gezien

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Eerlijk gezegd heb ik er geen idee van.
Heb geen enkele ervaring met blowen (rook zelfs niet eens).
Maar mijn buren blowen iedere dag en wel meer dan 4 per dag, het ziet blauw van de rook.
Ze doen dit natuurlijk wel netjes buiten voor mijn voordeur, dus de geur is heerlijk te ruiken in mijn slaapkamer. Niet dus!

Denk ook niet dat iedere gebruiker deze hoeveelheid dagelijks rookt.
Toch zijn er meer gebruikers dan dat we weten.
Zelfs in onze vrienden- en kennissenkring.
Tot mijn verbazing hoorde ik laatst een kennis die vertelde dat hij wel eens een joint rookt, om te ontspannen.

Nooit gedacht dat deze persoon een joint zou roken.
Kunnen we wel een landelijk peiling van gebruikers geven?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies mijn punt: volgens mij zijn er véél meer mensen die zo af en toe een joint roken dan mensen die er vier per dag roken. Ik ben ook zo'n incidentele blower. Mijn gemiddelde zal rond de drie of vier keer per jaar liggen, met sommige jaren die voorbij gaan zonder ook maar één joint. En die drie of vier rook ik ergens waar niemand er last van heeft. Ik zie overigens ook gewoon niet de lol van voor iemands voordeur blowen, net zoals ik niet de lol zou zien van op iemands stoep zitten zuipen. Dus merk je niets van mij, en wel van je vier-per-dag-voor-je-voordeur-te-ruiken-in-je-slaapkamer-buren. Maar welke manier van blowen zou de vraagsteller bedoelen? Dagelijks vier, of ook al gemiddeld vier per jaar? Mij is het niet duidelijk.

Andere antwoorden (1)

Nou toevallig las ik gisteren een stukje in de krant dat de gemiddelde koffieshop ganger hier in mijn woonplaats 28 jaar is en 4 joints per dag oprookt . Dat vond ik tamelijk veel. Ik ga er van uit dat het in de rest van Nederland wel ongeveer gelijk is met hier.
Na schatting zal het ongeveer de helft van de bevolking zijn die wel eens gebruikt. (doelgroep 16 jaar tm 65 jaar ongeveer)
Bronnen: