Hoe leg je uit dat je als Mantelzorger ook 1 dag vakantie wil.?

8 maanden geleden
tinus1969
8 maanden geleden
Aan wie moet of wil je dat uitleggen?
DeBarron
8 maanden geleden
Aan die gene die je verzorg
Inekez1
8 maanden geleden
1 dag is geen vakantie, dat is gewoon een vrije dag. Als mantelzorger moet je natuurlijk gewoon af en toe een vrije dag kunnen hebben en ook elk jaar op vakantie kunnen.
Er zijn allerlei instanties en organisaties die dan tijdelijk de zorg van je kunnen overnemen. Hoe je dat uitlegt aan degene die je verzorgt hangt er natuurlijk van af op welk niveau je met diegene kunt communiceren. Soms moet je iets niet willen uitleggen maar gewoon duidelijk mededelen dat je er een dag niet bent en dat er die dag iemand anders komt.

Antwoorden (1)

Dat ligt er aan of degene waar je voor zorgt lichamelijk of geestelijk beperkt is. Vertel dat je weg moet en dat persoon X die dag komt om te helpen. En houd voet bij stuk, je hebt zelf ook ruimte nodig om te leven. Ken je trouwens handen in huis? dat zijn vrijwilligers die in huis komen als de mantelzorger meerdere dagen weg moet/wil
8 maanden geleden