Waarom zeggen mensen eigenlijk "fuck you" ?

Dat slaat nergens op eigenlijk

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien leuk om even naar te luisteren:
http://www.youtube.com/watch?v=c88d2C9uRAg

Antwoorden (10)

Dat heet meeloperij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het kan zijn dat ze dat stoer vinden, en ze weten niks beters te verzinnen wat wel ergens op slaat.
en sommige mensen weten gewoon niet beter, die roepen gewoon maar wat terwijl ze niet eens weten wat het eigenlijk betekent
13 jaar geleden
Omdat ze dat stoer vinden, ook al hebben e geen flauw idee, wat ze eigenlijk zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is stoer dit te gebruiken.
Anders horen ze er niet bij denken.
Maar slaat inderdaad nergens op!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat dit tegenwoordig als krachtterm gebruikt wordt. In de Middeleeuwen belasterde men de namen van God en de heiligen als men niet kreeg wat men wilde. Na de Middeleeuwen riep men ook de duivel of het weer aan om hulp. Tegenwoordig zijn het seksueel getinte woorden die het taboe van de preutsheid doorbreken: klote, fuck en het scatologische (betrekking hebbend op uitwerpselen) shit en Scheiße.
Amadea
13 jaar geleden
het duidt op een gebrek aan respect voor andere
en het geeft je schrale woord keuze aan ..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen beledigen in een andere taal is altijd gemakkelijker. Probeer maar een "Krijg de kanker" tegen iemand te zeggen... Gaat toch een stuk moeilijker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tegenwoordig hebben tieners daar geen moeite meer mee hoor...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmmm... Ik moet ze nog tegenkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan woon jij vast in een keurig nette wijk met alleen maar autochtone beschaafde tieners...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja want alleen allochtone mensen zeggen lelijke dingen... :S
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na, dat vind ik echt een vooroordeel, over het algemeen zijn Surinamers heel streng opgevoed waardoor ze dat niet eens surfen zeggen.
Er zijn genoeg blanke die het zeggen,
Ga maar eens naar amsterdam
Dat slaat ook nergens op ! Ik beschouw het als een gebrek aan woorden en fatsoen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gevolg van de toenemende hufterigheid alom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stoere mensen zijn vaak bange mensen. Trof laatst een oorlogsvluchteling die al Fuck-You schreeuwde toe ik hem aankeek. Getraumatiseerd of pure angst. Door iets als Fuck-You te zeggen schrik je een ander af en hoef je je blijkbaar niet meer verbaal te presenteren, iets waar men vaak niet goed in is.