Is de Nationale Bond Overheidzaken een legitieme organisatie?

Ben benieuwd naar ervaringen, niet naar "hear say".

10 maanden geleden
2.6K
Amadea
10 maanden geleden
Je vraagt naar een niet bestaande bond. Er is wel een Nationale Bond Tegen Overheidszaken.
tinus1969
10 maanden geleden
Het is blijkbaar vooral een soort actiegroep tegen 5G: https://kro-ncrv.nl/de-nationale-bond-tegen-overheidszaken
tinus1969
10 maanden geleden
Ik zag dat je hier op hebt gereageerd https://www.startpagina.nl/v/financien/belastingen/vraag/660420/rechtvaardigt-overheid-btw-energiebelasting-betalen/

Antwoorden (1)

Nationale Bond Overheidszaken bestaat niet. Ik neem aan dat je de Nationale Bond tegen Overheidszaken bedoelt. Dat is geen legitieme organisatie.

In Nederland moet voor het legitiem juridisch handelen als organisatie voor massaclaims aan verschillende voorwaarden voldaan worden. Eén daarvan is transparantie in administratie en financiën. Dit doet de Bond niet.

Parool: "De zelfverklaard jurist wilde niet zeggen wat hij met het geld van de leden deed".

NPO
Hoe dieper onze redactie in het dossier van de Bond duikt des te meer vragen erbij komen. Deze vragen worden versterkt wanneer we verder graven in Zwarts verleden als ondernemer. Zijn bedrijfswebsites zijn inmiddels uit de lucht, maar op het internet verdwijnt nooit iets helemaal. We leggen contact met verschillende mensen die in het verleden met Zwarts te maken hadden. Uit diverse gesprekken met verschillende bronnen komt naar voren hoe Zwarts in het verleden mensen systematisch zijn afspraken niet nakwam. Zo vertelt een oude samenwerkingspartner: “Hij heeft de boel erg belazerd. Hij heeft fraude gepleegd, dingen niet betaald en alles niet eerlijk gedaan.” Van een andere bron krijgen we mee dat de Bond oprichter talloze mensen heeft opgelicht. “Het is een ontzettende oplichter die gewoon mensen voor zich liet werken en nooit betaalde.” “Hij is heel slim om de boel in de maling te nemen. En hij licht iedereen op, nog steeds krijg ik telefoontjes van mensen.”
SimonV
10 maanden geleden
Devon
10 maanden geleden
SimonV Ik geloof toch dat het grootste deel van je reactie over "van horen zeggen" gaat. Tweedehands informatie. De PNO is voor mij geen betrouwbare informatie bron, met bovendien onnuttige commentaren bij de opnames met camera en microfoons. Absoluut geen feitelijk werkende club die weet wat neutraal verslaggeven en diplomatie betekent. Ik heb een interview gezien van PNO met Jordy Zwarts, ja ik weet dat hij niet bepaald "transparant" is in zijn financieel beheer en ik gaf al aan dat ik geen contact kan krijgen via tel. of email. In die zin heb ik al een "ahnung" dat het geen zuivere koffie is met de BoZ. Ik ben echt alleen benieuwd naar persoonlijke ervaringen van luitjes, in persoon of in een samenwerking met de BoZ, met daarbij eventueel schriftelijke communicatie met de BoZ, zoals ik het liever afkort. Jordy Zwarts noemt zijn bond om de harverklap Bond Overheidzaken en dan weer de hele rits van de officiele naam.
Devon
10 maanden geleden
Nou zeg, in mijn email bericht staat dat ik een reactie ontving van Tinus 1969, terwijl ik hier zie dat het van Simon V is. Verwarrend! Hoe zie ik de naam van degene die reageert? Bovenaan of onderaan het bericht?
tinus1969
10 maanden geleden
@Devon, ik heb gereageerd op je vraag, niet op dit antwoord;)
Devon
10 maanden geleden
Nou breekt mijn klomp! Er is kennelijk ook een reactie van Amadea, maar die naam zie ik nergens hier. Ik ben er nu wel achter dat Simon V een duimpje omhoog heeft gegeven voor haar bericht. Waarom zie ik de naam van degene die reageert niet?
En waar de reactie van Tinus 1969 mag zijn dat is me ook een raadsel. Het is een rommeltje hier, ik vertrek weer.
Genoeg indrukken gekregen van het soort reactie, dat niet van nut is voor me. Tabee.
Devon
10 maanden geleden
tinus 1969 Snap je dat ik niet eens weet wat je hebt geschreven? En wat een reactie is of een antwoord is? De opstelling hier is onduidelijk, het is wel goed zo, ik ben weg.
TurfGraver
10 maanden geleden
Daag Devon. (Dit hier is een reactie op een reactie van jou op een antwoord).
Snap dat het mogelijk is als je alles wantrouwt.
SentWierda
10 maanden geleden
@Devon. Net een paar uur bij 'Goeie Vraag' en nu al een mening over hoe het werkt? Lijkt me erg voorbarig: voor het vormen een onderbouwde mening is toch wel een paar maanden nodig.
Overigens: de vraag is onduidelijk want gaat over een organisatie met een andere naam.
Pieterke
10 maanden geleden
@Devon: U blaast wel hoog van de toren. Lees eerst eens even hoe Goeie Vraag werkt.