hoeveel mensen ter wereld zijn in het bezit van een Nederlands paspoort?

Dus met andere woorden; hoeveel Nederlanders zijn er op de aarde (dus niet alleen in Nederland)?

Toegevoegd na 27 minuten:
Dus de Nederlandse nationaliteit hebben.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn ouders, ik, mijn zus, m'n stiefbroertje, m'n stiefbroer en mijn stiefzusje hebben allemaal geen paspoort,
Maar wel een identiteitsbeweis
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb mijn vraag ook aangepast -> Nederlandse nationaliteit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
;)

Antwoorden (2)

Er zijn 16 485 787 Nederlanders.
Niet iedere Nederlander heeft overigens een Nederlands paspoort. Er zijn bijvoorbeeld genoeg mensen die alleen een identiteitskaart hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er staan geen oplagecijfers op http://www.paspoortinformatie.nl/ maar het zijn er miljoenen - niet alleen in Nederland en op de Antillen, waar in principe iedereen een NL paspoort of ID-kaart heeft, maar ook de niet-ingezetenen die wel de Nederlandse nationaliteit hebben, maar niet binnen het koninkrijk wonen.