Auto met camera achterop. waarom?

Op de driebaanssnelweg reed vandaag een gewone personenauto langdurig op de middelste rijstrook, met een snelheid van 70-80 km. Achterop gemonteerd een foto/filmcamera.
Dit (de snelheid en de camera) wekte vooral ergernis op bij vrachtautobestuurders die collega's wilden inhalen die op de rechterrijstrook reden, maar daar niet de gelegenheid voor kregen.
Wie weet wat de status is van deze verkeersdeelnemer die ogenschijnlijk onbegrijpelijk (en mogelijk: gevaarlijk) rijgedrag vertoont.
Kan het bijvoorbeeld politie of douane in burger zijn?

10 maanden geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
10 maanden geleden
Was het toevallig zo'n auto van Cyclomedia?
SentWierda
10 maanden geleden
@DWL. Cyclomedia werkt met camera's bovenop de auto, die rondom opnames maken.
Dit was een camera die naar beneden was gericht op het achteropkomende verkeer. De suggestie van kentekenregistratie dringt zich op.
Verwijderde gebruiker
10 maanden geleden
Ik heb ooit weleens een dikke Volvo 740 station over de snelweg zien rijden met de camera aan de bestuurderzijde achterop de hoek en ook naar beneden gericht. De camera stond zo laag gericht dat ik het vermoeden had dat ie het wegdek controleerde cq filmen om het later terug te kijken.
Door die lage richtstand was het voor mij duidelijk dat het niet bedoeld was om eventueel kentekens te filmen.

Geef als eerste antwoord